سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

مشهد نیازمند 50 سوله بحران است

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تعداد سوله‌های بحران و پایگاه‌های چند منظوره مدیریت بحران شهر مشهد را ۶ مجموعه اعلام کرد و گفت: مشهد نیازمند ۵۰ سوله بحران است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، عباس شیرمحمدی در جریان افتتاح پایگاه چند منظوره مدیریت بحران شهرک طرق اظهار داشت: تعداد سوله‌های بحران و پایگاه‌های چند منظوره مدیریت بحران شهر مشهد 6 مجموعه است اما، این شهر نیازمند 50 سوله بحران است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اهمیت سوله‌های بحران، ادامه داد: پایگاه‌های امدادی که از محل بودجه‌های اعتباری ساخته می‌شود و شهرداری مشهد از آن حمایت می‌کند می‌تواند در زمان بحران و بلایای طبیعی بسیار موثر واقع شود.

وی تصریح کرد: از 46 بلای طبیعی در سطح جهان ایران 42 بلا را تاکنون تجربه کرده است و باید بیشتر از ظرفیت‌های موجود در بحث توانمند سازی در این مقوله تلاش کرد.

شیر محمدی ادامه داد: شهرک طرق مشهد دارای جمعیت زیادی است که در صورت مواجهه با بحران باید دارای چنین مجموعه‌های بحران مداری باشد که به منظور پیشگیری و مدیریت موضوعات مختلف بحران، نقش ویژه‌ای از خود ایفا کند.

وی خاطرنشان کرد: در کنار پایگاه‌های ستاد بحران باید دستگاه‌های چون آتش‌نشانی، هلال احمر و گروه‌های امداد و نجات واقع باشد به صورتی که ظرفیتی قوی از این مجموعه‌ها در مواقع بحرانی به کار بیاید و خود را در اسرع وقت به محل حادثه برسانند.

وی خواستار احداث مجموعه‌های بحران مدار در مناطق کم برخوردار و بزرگ شهری شد و افزود: این پایگاه‌ها باید به گونه‌ای طراحی شود تا در زمان‌های غیربحرانی مسائل فرهنگی، ورزشی و غیره در آن‌ها مدیریت و اجرا شود.

همچنین احمد محبی، شهردار منطقه 7 مشهد در حاشیه این مراسم گفت: هدف از احداث پایگاه چند منظوره مدیریت بحران شهرک طرق، ایجاد مکانی برای ساماندهی و استقرار ادوات به منظور تسریع در کمک رسانی در زمان وقوع حوادث طبیعی و غیر طبیعی، فراهم کردن بستر عملیاتی و تاکتیکی در بحران‌های طبیعی و غیر طبیعی، ارزیابی و کنترل بحران‌ها، کاربرد آموزشی و ورزشی ویژه شهروند و توسعه شبکه شتاب نگاری بوده است.

وی مساحت این پروژه را 3 هزار و 872 مترمربع و زیر بنای ساختمان را یک هزار و 246 مترمربع عنوان کرد و افزود: طبقه همکف این مجموعه دارای 946 و طبقه اول دارای 300 مترمربع فضا است.

محبی گفت: سالن ورزشی، اتاق‌های اورژانس، هلال احمر، ‌آتش نشانی و سرویس‌های بهداشتی به همراه ستاد فرماندهی اجزا ساختمان را تشکیل می‌دهند که همگی با هزینه‌ای بالغ بر 800 میلیون تومان ساخته شده‌اند.

وی موقعیت مکانی این پایگاه چند منظوره مدیریت بحران را در شهرک طرق، انتهای بلوار ساعی خواند و گفت: کلنگ این پروژه در سال 1385 به زمین خورده بود که امروز به افتتاح رسید.

شهردار منطقه 7 مشهد همچنین از کلنگ‌زنی یک باب پایگاه مدیریت بحران در منطقه 7 طی سال جاری خبر داد./س


برچسب ها: رئیس ، شورای ، اسلامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.