سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

خوزستان يکي از بلاخيز‌ترين استان‌هاي کشور است

معاون فرماندار شوشتر گفت: خوزستان از نظر تعداد بلاياي طبيعي در کشور جزو بلاخيزترين استان‌هاي کشور به شمار مي‌آيد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛آرش قنبري در مانور سيلاب شهرستان شوشتر اظهار داشت: در شرايط کنوني در کشور 31 نوع بلاياي طبيعي شناخته شده است.

وي خاطرنشان کرد: از اين تعداد بلاياي طبيعي 22 مورد آن‌ها در خوزستان رخ داده است و به اين دليل خوزستان بلاخيزترين استان کشور شناخته مي‌شود.

قنبري با اشاره به اينکه بلاياي طبيعي قابل پيش‌بيني نيستند، خاطر‌نشان کرد: بلاياي طبيعي به صورت غيرمترقبه و سريع اتفاق مي‌افتد و به اين دليل بايد تلاش کنيم تنها اثرات مخرب آن‌ها را در جامعه از نظر ميزان خسارت مادي و جاني کم کنيم و در اين باره تلاش مضاعفي بايد در دستور کار باشد.

وي بهترين روش در اين باره را افزايش سطح آموزش‌هاي عمومي دانست و گفت: کاهش بلاياي طبيعي در کشور تنها به واسطه آموزش‌هاي همگاني در اين باره صورت مي‌گيرد و به اين دليل بايد کوشيد تا در راستاي آموزش فراگير در اين باره در جامعه گامي اساسي برداشته شود.

اين مقام مسئول خاطر‌نشان کرد: ارائه آموزش‌ها در اين باره مي‌تواند مردم را در راستاي کاهش اثرات جاني بلاياي طبيعي ورزيده کند لذا در بحث آموزش بايد اقدامات بيشتري انجام شود.

 مانور سيلاب با همکاري آتش‌نشاني، هلال احمر، مرکز بهداشت و درمان، فوريت‌هاي پزشکي و دستگاه‌هاي خدمات‌رسان انجام شد.

در اين مراسم ابتدا رژه موتوري در پارک داريون شوشتر برگزار شد و سپس براي اجراي مانور سيلاب در کنار ساحل رودخانه شطيط امدادگران به کنار رودخانه اعزام شدند./س
برچسب ها: خوزستان ، بلاخیز ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.