سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی از سامانه تشخیص صلاحیت، رتبه بندی وصدورمجوز شرکت ها و موسسات دانش بنیان

رونمایی از سامانه دبیرخانه تشخیص صلاحیت رتبه بندی و صدور مجوز شرکت ها و موسسات دانش بنیان در وزارت علوم با حضور روسای پارک های علم و فناوری صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ جبار رشیدی، مشاوره معاون پژوهش و فناوری در امور فناوری و تجاری سازی صبح امروز در سالن همایش های وزارت علوم که در خصوص رونمایی از سامانه دبیر خانه تشخیص صلاحیت رتبه بندی و صدور مجوز شرکت ها و موسسات دانش بنیان نشستی برگزار شده بود طی سخنرانی گفت: قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان در نیمه دوم سال گذشته به تصویب نهایی رسید و فعالیت های خوبی در این حوزه و البته بحث صندوق شکوفایی و نو آوری صورت گرفته، چنانچه خدمات تسهیلاتی و مالی برای حمایت از این شرکت های دانش بنیان در نظرگرفته شده است.

 وی افزود: بحث شناسنامه دار کردن شرکت های دانش بنیان یکی از مهمترین نکات بر طبق قانون بوده که این وظیفه بر عهده وزارت علوم مشخص شده است و عملا بعد از تصویب این قانون برای شرکت های دانش بنیان در خصوص تشخیص صلاحیت اقدامات صورت گرفته که بعد از یک سال کار اجرایی به صورت فشرده امروز شاهد رونمایی از این مباحث در طرح رونمایی از سامانه دبیر خانه تشخیص صلاحیت رتبه بندی و صدور مجوز شرکت ها و موسسات دانش بنیان هستیم.

رشیدی تصریح کرد: این سامانه از پیچیدگی خاصی برخوردار نیست و استفاده از آن برای همه ی افرادي که بخواهند در حوزه شرکت های دانش بنیان فعالیت داشته باشند به سادگی قابل دسترسی و فعالیت است .

وی تصریح کرد: آدرس این سامانه www.itismsrt.ir بوده که کاربران اصلی این سامانه شرکت و موسسات دانش بنیان (جهت دریافت گواهینامه) خود دبیر خانه تشخیص صلاحیت رتبه بندی و صدور مجوز و کارگزاران جهت ممیزی از جمله کاربران اصلی این سامانه به حساب می آیند.

 وی در خصوص بحث امنیت این سامانه تصریح کرد: در خصوص بحث امنیت این سامانه باید بگویم که اطلاعات این سامانه از امنیت بالایی برخودار است و متقاضیان در هر جایی از کشور با مراجعه به این سایت می توانند وارد آن شده و نهایتا کارگزار پاسخ لازم را به مراجعه کننده به سایت می دهد.

همچنین جشنواره هفته پژوهش نیز یکی از زیر ساخت های این سامانه محسوب می شود که افراد با ورود به این سامانه و مشخص کردن رمز عبور می توانند اطلاعات را دریافت کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: همچنین در انتهای این نشست معاون پژوهشی وزیر علوم مجوزی را به یکی از پارک های علم و فناوری می دهد و یک کد 15 رقمی برای این پارک در نظر گرفته می شود./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.