سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آيت‌الله اختري در اجلاس بين‌المللي گسترش جهاني دهه غدير:

غدير از اصول اسلام است و بايد زنده نگه‌داشته شود

دبيرکل مجمع جهاني اهل‌بيت(ع) گفت: احياي غدير از اصول اسلام است که هدايت بشر بر مبناي اين اصل قرار گرفته، لذا دشمنان تلاش دارند اين اصل را خاموش نگه دارند.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران آيت‌الله اختري دبير كل مجمع جهاني اهل بيت(ع) در اجلاس بين‌المللي گسترش دهه غدير که از صبح امروز در دانشگاه امام صادق(ع) در حال برگزاري است، گفت: اين نشست به عنوان پيش‌درآمدي براي جهاني شدن دهه غدير در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شده و لازم است كه از همه مدعوين محترم در جهت شركت در اين همايش تقدير و تشكر كنيم.

وي افزود: انگيزه جهاني‌شدن غدير انگيزه‌اي است كه هر انسان آزاده‌انديشي و هر شيعه‌اي آن را در وجود خود خواهد داشت و اين واقعه احياي اصلي از اصول اسلام بوده كه بسيار بااهميت است و دشمنان خدا تلاش كردند كه اين اصل را خاموش نگه دارند اين اصل از اصول اساسي است كه هدايت بشر بر مبناي اين اصل قرار گرفته است.

دبير كل مجمع جهاني اهل بيت در ادامه افزود: مقام معظم رهبري در امر غدير و ولايت و نسبت به  دهه غدير بيان داشتند كه اين دهه عنوان بسيار مناسب و به حقي به خود گرفته است و اين امر از امور بسيار عظيمي در جهان اسلام است.

وي تصريح كرد: در طول تاريخ همواره تلاش شده مسئله غدير پنهان بماند و آن‌چه‌كه ما را بر اين مي‌دارد كه دهه غدير جهاني شود، بيان اين واقعيت و اصل ديني است. چرا كه دشمنان همواره تلاش دارند به حديث غدير خدشه وارد كنند و لذا براي ما الزامي است كه اين حقيقت را براي دنيا بيان كنيم.

آيت‌الله اختري در پايان خاطر نشان كرد: ما به فضل خداوند مي‌خواهيم از نظر تاريخي، حديثي و تفسيري، حقايق غدير را براي جهان بيان كنيم و اگر اين عدل در جهان به عنوان عدل اصولي بيان شده بود اين انحطاط را در سطح جهان نداشتيم.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.