سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ ریيس سازمان نظام مهندسي ساختمان كشور:

بودجه‌هاي مقاوم‌سازي سر از جاي ديگر در مي‌آورد

ریيس سازمان نظام مهندسي ساختمان كشور گفت: بودجه‌هاي مقاوم سازي سر از جاي ديگر درمي‌آورد وزارت كشور پاسخگو باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، سيد مهدي هاشمي در سومين همايش مديريت بحران در صنعت ساختمان و شريان‌هاي حياتي بر نحوه اجراي قانون انتقاد كرد و گفت: در خوشبينانه‌ترين حالت معدل كلي اجراي قانون در سطح كشور حدود 50 درصد است.

وي با تاكيد بر مطالبه قانون از سوي دستگاه‌هاي نظارتي، عنوان كرد: از دستگاه‌هاي اجرايي، وزارت كشور و سازمان مديريت بحران گلايه‌مندم چرا كه تقريبا دو سال است كه فعاليت‌ها دچار افت و ركود شده است.

ریيس سازمان نظام مهندسي ساختمان كشور ادامه داد: در حال‌حاضر بودجه‌هايي كه براي مقاوم سازي ساختمان‌ها و پيشگيري از بلايا است سر از جاي ديگري در مي‌آورد و بايد به اين مساله پرداخته شود.

وي اضافه كرد: شايد وزارت كشور از اين وضعيت راضي نباشد، اما بايد اين وزارت در خصوص مساله فوق جواب دهد چرا كه سكوت در برخي از مواقع عواقبي خواهد داشت كه شايد ديگر نتوانيم جواب دهيم.

مديريت بحران در كشور دچار بحران مديريت شده است

هاشمي با اشاره به سابقه طولاني ايران در مواجه با بلاياي طبيعي، تصريح كرد: متاسفانه با اين وجود در كشور به اين مساله با تاخير عمل شده است و در بحث مديريت آن طور كه بايد عمل نكرده‌ايم.

وي با بيان اينكه به مديريت بحران سكته وارد شده است، عنوان كرد: اميدوارم حوادثي همچون آذربايجان ما را از خواب بيدار كند و از تجارب گذشته درس بگيريم و اين تجربه‌هاي دوباره تكرار نشوند.

به گفته وي براي حفظ و ارتقاي سرمايه‌ها و ثروت‌ها بايد برنامه داشت و هزينه كرد.

80 درصد سكونتگاه‌ها در ايران در معرض بلاياي طبيعي هستند

ریيس سازمان نظام مهندسي ساختمان كشور در ادامه سخنان خود به در معرض آسيب بودن سكونتگاه‌ها در كشور اشاره كرد و گفت: 80 درصد سكونتگاه‌هاي ما در معرض بلاياي طبيعي هستند.

وي با بيان اينكه در معرض آسيب بودن سكونتگاه‌ها بايد به عنوان يك دستوركار در برنامه مسوولان و متوليان امور قرار گيرد، افزود: به جاي اينكه يك ساختمان بسازيم كه 100 سال عمر داشته باشد در حال‌حاضر حداكثر عمر ساختمان‌ها 35 سال است و بعد از اين مدت بايد تخريب شوند.

به گفته وي با صرف 20 الي 30 درصد هزينه بيشتر مي‌توان ارتقا در وضعيت ساختمان‌ها را ايجاد كرد و بايد بخش خصوصي را در اين امور درگير كنيم.

وي اضافه كرد: نمي‌توان از حوادث فرار كرد و مقابله با آن هم نيازمند فرهنگ‌سازي است.

وي در پايان سخنان خود نگاه به گذشته، توجيه آخرين دستاوردها و تعريف برنامه‌هاي آينده از انتظاراتي است كه از چنين همايش‌هايي توقع مي‌رود./س

یوسف زاده

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.