سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

رکورد بی سابقه میزان صادرات غیر نفتی آذربایجان شرقی در 6 ماهه نخست امسال

رئیس سازمان صنعت، معدن ت تجارت استان آذربایجان شرقی گفت: تجار، صادرکنندگان و تولید کنندگان به مثابه جهانگردانی هستندکه با درک درست از موقعیت ها و شناسایی فرصت ها، ماندگاری و حضور پایدار خود را در بازار جهانی تثبیت می کنند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز،عظمایی در آیین تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان آذربایجان شرقی افزود: با همت صادرکنندگان است که تحریم ها اثر خود را از دست می دهند و بنگاه های اقتصادی با مقاومت خود توانسته اند تحریم های بین المللی را ناکارآمد نمایند.

وی در ادامه تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان را فرصت مغتنمی دانست و گفت: این بهترین فرصت است که از تلاش های آنها نهایت قدر دانی را نماییم چرا که اقدامات آنها منجر به توسعه فرهنگ صادارت در کشور می باشد.

وی افزود: گزینش صادرکنندگان به لحاظ نقش چند وجهی آنها در امر صنعت و تجارت بسیار مشکل است لذا با لحاظ چندین شاخص توانستیم صادر کنندگان 20 واحد برگزیده را انتخاب نماییم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی در ادامه از افزایش 9 درصدی صادرات غیر نفتی آذربایجان شرقی در 5 ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

عظمایی گفت: در 6 ماهه اول امسال ارزش صادراتغیر نفتی از گمرکات استان قریب به یک میلیارد دلار بوده است که این همه در سایه تلاش ها و زحمات صادرکنندگان به دست آمده است.

وی با بیان اینکه وزن کالاهای صادرشده دراین مدت بیش از یک میلیون و 279 هزار و 709 تن بوده است، اظهارداشت: این مقدارصادرات در 10 گروه صادراتی صورت گرفته است که به تفکیک بیش از 100 نوع کالا میباشد.

گفتنی است در ادامه این همایش مهندس ابراهیمی از صادرکنندگان برگزیده استانی به ارایه گزارشی از وضعیت صادرات و برخی مسائل و مشکلات این عرصه پرداخت.

لازم به ذکر است در پایان این همایش از 20 صادرکننده برگزیده استان آذربایجان شرقی تجلیل به عمل آمد./س

 

برچسب ها: رکورد ، میزان ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.