سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

ساخت شناور در خرمشهر توجیه اقتصادی دارد

پیش از این برای ساخت شناور در خرمشهر نظریه ای در خصوص نداشتن توجیه اقتصادی وجود داشت که اکنون با بررسیهای کارشناسی مشخص شد این دیدگاه صحیح نیست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛عادل دریس در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: بندر خرمشهر یکی از قدیمی ترین بنادر کشور و خاورمیانه است که به علت جنگ رونق خود را از دست داد و تاکنون به علت نبود زیرساختهای مناسب هنوز نتوانسته به جایگاه  پرشکوه سابق خود بازگردد.
وی افزود: یکی از این مواردی که در این راه به بندر خرمشهر و ورنق اقتصادی این شهر ضربه زد این بود که برخی اعتقاد داشتند که شناورسازی و به انداختن آنها در خرمشهر، توجیه اقتصادی ندارد به همین دلیل جلو این کار گرفته شد یا اینکه کسی رغبتی برای انجام کار به دست نمی آورد.

دریس تصریح کرد: خوشبختانه در مدت اخیر با نظریه های کارشناسی، موفق شدیم ثابت کنیم که شناورسازی و به آب انداختن آنها در خرمشهر توجیه اقتصادی دارد به گونه ای که در مدت اخیر از 13 شناوری که در دست ساخت داریم، تعداد هشت شناور به آب انداخته شده و هم اکنون در حال فعالیت هستند.

مدیر بندر خرمشهر تاکید کرد: به علت نزدیکی به کشور عراق و ایجاد راه مناسب دریایی بین دو کشور، هم اکنون شناورها می توانند در این مسیر تردد کنند و باعث رونق صادرات ایران به کشور عراق شوند به گونه ای که در همین مدت اخیر، صادرات به کشور عراق از طریق بندر خرمشهر 17 درصد رشد داشته است.
 
وی با اشاره به اینکه در صورت فعالیت شناورهای دیگری، ارتباط ما با کشور عراق افزایش قابل قبولی خواهد داشت، تاکید کرد: تاکنون 213 طرح  ساخت شناور در خرمشهر برای دریافت تسهیلات به بانکها معرفی شده است./س


برچسب ها: ساخت ، شناور ، اقتصادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.