سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

دزفول 250 هكتار بافت قدیمی دارد

فرماندار ویژه دزفول گفت: دزفول 250 هكتار بافت قدیمی دارد كه منازل مسكونی مستقر در این بافت بدلیل اینكه عمر مفید خود را كرده اند باید مقاوم سازی شوند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛'عبدالرضا احسانی نیا ' جمعه با گرامیداشت 21مهرماه روز جهانی كاهش اثرات بلایای طبیعی به خبرنگاران گفت:منازل مسكونی كه در بافت قدیم دزفول هستند به دلیل ناپایداری بناها،كم عرض بودن معابر وریزش مصالح در هنگام حوادث و بلاهای طبیعی دچار بیشترین خسارات می شوند كه باید بازسازی ومقاوم سازی شوند.

وی افزود: به منظور همكاری با مردم و كاهش اثرات بلایای طبیعی مقاوم سازی این منازل با تخفیف 50درصدی شهرداری همراه است كه مردم باید هرچه سریعتر اقدام كنند.

احسانی نیا افزود: بر خلاف پیشرفت های علمی در سراسر جهان هنوز بلایای طبیعی در برخی كشورها خسارات زیادی وارد می كنند.

وی با اشاره به حوادث طبیعی در شهرستان دزفول گفت: در سال گذشته 849 فقره آتش سوزی در شهرستان دزفول رخ داد كه موجب مرگ 34 نفر از شهروندان شد و از ابتدای سال جاری تاكنون 529 فقره آتش سوزی رخ داده و 21 نفر بر اثر این حوادث آتش سوزی در دزفول فوت شده اند.

فرماندار ویژه دزفول با ارائه راهكارهایی در جهت كاهش این تلفات گفت: باید آموزش افراد با همكاری مدیریت بحران و هلال احمر در مدارس و دانشگاه ها صورت گیرد و خانواده ها نیز این آموزش ها را جدی بگیرند.

احسانی نیا تربیت نیروی انسانی ومتخصص را در كاهش اثرات بلایای طبیعی موثر دانست و افزود: باید در ساخت بناها و ساختمان ها از بهترین مصالح و امكانات استفاده شود./س


برچسب ها: دزفول ، بافت ، قدیمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.