سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

المنار فلسطين:

بندر بن سلطان زمام امور را در عربستان به دست گرفته است

سران عربستان سعودی که بیشتر آنها مسن هستند از وضع بد جسمانی رنج می برند و بندر بن سلطان رئیس سازمان اطلاعات این کشور زمام امور را در اختیار خود گرفته است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه خبری اینترنتی المنار فلسطین با اعلام این خبر افزود گزارشهای رسیده از عربستان حاکی است آمریکا با ترکیب جدید حکومت سلطنتی در ریاض موافقت کرده است و بندر بن سلطان که با اسرائیل و سازمان اطلاعات آمریکا روابط بسیار خوبی دارد این ترکیب جدید را اجرایی خواهد کرد.

بندر بن سلطان همچنین شریک اسرائیل در اجرای حملات انفجاری و برخی ترورهاست.

برخی محافل سیاسی و دیپلماتیک آگاه گفتند بندر بن سلطان منتظر مرگ عبدالله بن عبد العزیز پادشاه عربستان است تا زمام امور را به دست بگیرد و او به برخی سازمانهای امنیتی « خصوصی » و برخی شاهزادگان مرتبط با وی که آنها نیز با برخی سازمانهای امنیتی خارجی روابط بسیار نزدیکی دارند ، متکی است .

این محافل گفتند بندر بن سلطان با توجه به وضع جسمانی بسیار بد پادشاه ، ولیعهد و وزیر خارجه عربستان ، برای کنترل بر حکومت برنامه ریزی می کند تا جلوی هرگونه منازعه در داخل خانواده سلطنتی را بگیرد.

این منابع گفتند بندر بن سلطان با بهره برداری از بیماری پادشاه تغییراتی را ایجاد و شماری را از سمتهایشان به ویژه در سازمان اطلاعات کنار گذاشته و توانسته یکی از شاهزاده ها را که معاونش بوده است برکنار کند .

این محافل افزودند بندر بن سلطان با شماری از رهبران کشورهای همسایه روابط اطلاعاتی نزدیکی برقرار کرده است و این کشورها نیز با اسرائیل ، هماهنگی و فعالیتهای مشترک دارند و این بخشی از کارهای بندر بن سلطان برای کنترل بر حکومت با حمایت اطلاعاتی آمریکاست.

این محافل فاش کردند بندر بن سلطان در جهت اعلام عربستان به عنوان یک کشور سلفی وهابی که در بسیاری از کشورها ، شاخه های مورد حمایت مالی ریاض دارد حرکت می کند و این شاخه‌ها نیز گروههای سلفیه وهابی تروریستی هستند که برنامه های مشکوکی دارند و برنامه های آنها نیز در نهایت به نفع برنامه و طرحهای آمریکا و صهیونیسم در منطقه است.
برچسب ها: بندر ، سلطان ، عربستان ، قدرت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.