سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید رئیس بانک جهانی بر لزوم مبارزه با گسترش فقر در جهان

رئیس بانک جهانی بر لزوم مقابله با فقر گسترده در جهان تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، جیم یانگ کیم در گفتگوی اختصاصی با این شبکه گفت: بانک جهانی باید برای مقابله با فقر در جهان اقدام کند. یکی از کارهایی که برای این منظور می توان انجام داد ایجاد شکوفایی اقتصادی و ایجاد فرصتهای شغلی است.

وی افزود: برای کمک به ایجاد فرصتهای شغلی به شکوفایی اقتصادی است. بنابراین توانمندسازی کشورها باید ازطریق حمایت از آنها به منظور ایجاد فرصتهای شغلی باشد. مسائل جهانی بسیاری وجود دارد که بانک جهانی با آن درگیر است. تغییرات زیست محیطی یکی از این چالشها است.

بانگ کیم در ادامه گفت: آمار مربوط به تغییرات زیست محیطی در جهان بسیار بدتر از آن است که بسیاری تصور می کنند. سرعت کاهش فقر در جهان حدود یک درصد در سال است .اما اگر به کشورهای در حال توسعه کمک کنیم و به آنها یاری بدهیم تا به رشد اقتصادی برسند و هزینه هایشان برای از بین بردن فقر باشد می توان سرعت از بین بردن فقر را بسیار بیشتر کرد.یکی از ماموریتهای اصلی بانک جهانی مبارزه با فقر است.

وی در ادامه افزود: بانک جهانی به صورت سنتی بر مبارزه با فقر در کشورهایی که درآمد آنها بالا است متمرکز نبوده است. اما زمان آن فرارسیده است که این وضع تغییر کند.
برچسب ها: بانک ، جهانی ، گسترش ، فقر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.