سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رحمت اميني:

عدم ثبات مديريت‌ها به برنامه‌ريزي تئاتر لطمه مي‌زند

وضعيت اجراي تئاتر در برخي استان‌ها چون شيراز، گيلان و خوزستان رضايت بخش است.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران شب گذشته دكتر رحمت اميني و محمودرضا رحيمي به بررسي تئاتر شهرستان‌ها و تئاتر كودك با اجراي حميدرضا مدقق در برنامه دو نيم ساعت شبكه خبر پرداختند.
در ابتداي اين گفتگو دكتر رحمت اميني نويسنده و كارگردان تئاتر گفت: ما در هر منطقه‌اي تئاتر خاص آن منطقه را داريم، گرچه اخيرا وضعيت به گونه‌اي است كه آن تكاپوي دقيق و درست ديده نمي‌شود.
وي ادامه داد: متاسفانه فاصله تئاتر از لحاظ تمهيدات توليدي كم شده است بچه‌هايي كه در شهرستان اين روزها به فعاليت در عرصه تئاتر مي‌پردازند جدي‌‌تر،‌ تلاش مي‌كنند گرچه هنوز به لحاظ مالي مشكلات بسياري دارند.
اميني افزود: خوشبختانه وضعيت تئاتر در برخي استان‌ها بسيار جدي‌تر شده كه اين موضوع نور اميد است كه مي‌تواند تئاتر تهران را نيز روشن كند.
در ادامه رحيمي كارگردان تئاتر گفت: وقتي اجراي تئاتر بچه‌هاي شهرستان را از نزديك ديدم، احساس كردم نزديكي خاصي بين هنرمندان و آن آئين و وضعيت فرهنگي وجود  دارد كه براي من بسيار ارزشمند است.
گرچه شاكله خطوط قرمز همچنان در شهرستان‌ها وجود دارد يكسري از افراد خطوط قرمزهايي ايجاد مي‌كنند و روز ديگر افرادي ديگر اين كار را مي‌كنند.
وي همچنين به فعاليت تئاتر در استان‌هاي خراسان و قم اشاره كرد و اظهار داشت:‌ وضعيت تئاتر در استان‌هايي چون قم،‌ خوزستان،‌ شيراز و گيلان خوب شده است.
رحمتي گفت: ساختارها و نبود دانش و نرفتن كتاب‌هايي كه در تهران ترجمه مي‌شود به مشكلات تئاتر شهرستان‌ها مي‌افزايد.
اين نويسنده به نبود انگيزه براي ادامه كار اشاره كرد و گفت: نبود سالن و بودجه مناسب انگيزه كار كردن را از اين افراد گرفته است.
در ادامه اميني منتقد تئاتر گفت: تئاتر شهرستان قبل از بودجه و سالن نياز به اعتماد دارد. تئاتر بايد تماشاگر خود را جذب كند كه خوشبختانه امروز مخاطبان تئاتر به نسبت سينما بيشتر شده‌اند.
وي ادامه داد: در يكي از شهرستان‌ها يكه بار قرار بود در مكاني كه مربوط به كار تئاتر است بچه‌ها تئاتر اجرا كنند كه متاسفانه به دليل اينكه بانك تصميم گرفته بود در آنجا مراسم برگزار كند و مراسم تئاتر منتقل شد اينها درد است معضل و مشكل اصلي است ما سالن‌هاي بسيار خوبي داريم كه فقط براي سخنراني استفاده مي‌شوند.
وي به انگيزه و اميد اشاره كرد و گفت: براي اينكه كار تئاتر پيش برود و بچه‌هاي اين عرصه دور هم جمع شوند آنها نيازمند اميد و انگيزه هستند و مكان براي اجرا مي‌خواهند كه مسئولان بايد در اين راستا گام بردارند./ي2
برچسب ها: امینی ، تئاتر ، سینما
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.