سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قرارداد های کم ارزش NBA؛

جوجانسون 90 میلیونی ؛ گرانترین قرداد بی فایده لیگ

با محدودیت هایی که برای پرداخت های لیگ حرفه ای بسکتبال (NBA) در نظر گرفته شده، قیمت برخی بازیکنان که کمتر از قرداد شان ارزش دارند، بلای جان تیم ها خواهد بود.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، برخی قرداد های لیگ NBA نه تنها جیب تیم ها را خالی کرده و آنها را به سقف محدودیت پرداخت نزدیک می کند بلکه جلوی جذب بازیکنان بهتر را نیز گرفته و اجازه رشد به تیم ها را نمی دهد.
در زیر قرداد به اصطلاح رسمی لیگ بسکتبال حرفه ای آمریکا در فصل جدید معرفی می شود: ** جوجانسون ، بروکلین نتز
 اولین قرارداد غیر عاقلانه NBA مربوط به جوجانسون است که ارزش چهار سال باقیمانده آن 89 میلیون و 300 هزار دلار است شاید برخلاف استودمایز قرارداد جانسون بیمه شده باشد اما هنوز هم ارزشی ندارد دلیل آن هم مبلغی نزدیک به 90 میلیون دلار است که البته در سال 2010 و پیش از قوانین جدید پرداختی لیگ منعقد شد.
شاید جانسون توانایی گلزنی داشته باشد اما برای این قیمت، هوش دفاعی و توانایی حفظ توپ هم لازم است که در این بازیکن کمتر به چشم می خورد علاوه بر این بروکلین به خاطر جانسون تا چهار سال مجبور به کنترل پرداخت های خود می شود تا از سقف هزینه های لیگ فراتر نرود.
**  آمار استودمایر، نیویورک نیکز
 3 سال باقیمانده از قرداد : 65 میلیون دلار بدون شک استودمایر هنوز هم می تواند در زمین بسکتبال یکی از بهترین ها باشد اما کنار آمدن با قرداد گران قیمت و بیمه نشده وی سخت است. احتمالاً در پایان سال دوم قرارداد، امکان مبادله این بازیکن وجود داشته باشد اما در شرایط فعلی شانس های کم قهرمانی نیکز با قیمت استودمایر و پر کردن سقف پرداختی به فنا می رود.
 ** 3- نه نه ، واشنیگتن ویزاردز
 چهار سال باقیمانده از قرداد: 52 میلیون دلار " نه نه" در زمان سلامتی بازيکن  برجسته ای به شمار می رود اما این بازیکن در لیگ زمان زیادی را بدون مصدومیت پشت سر نمی گذارد. بازیکن 30 ساله واشنگتن سابقه 10 سال بازی حرفه ای و مصدومیت های مختلف در بدنش را دارد با این شرایط ، علی رغم استعداد انکار نشدنی وی این قرارداد یکی از بد ترین های لیگ به شمار می رود.
**  کارلوس بوزر ، شیکاگو بولز
 3 سال باقیمانده از قرار داد : 47 میلیون دلار کارلوس بوزر هر چیزی که شیکاگو ازیک بازیکن انتظار داشت و حتی بیشتر از آن را در بازیها نشان داد حتی یک با در سال 2010 در غیاب " رز" رهبری تیم را بر عهده گرفت اما گلزن برجسته لیگ روز به روز ضعیف تر شده و دیگر از آمار " دبل- دبل" وی خبری نیست ضمن این که دفاع کارلوس به ضعیفی تمام دوران بازی اش است.
بنابراین شیکاگو یک بایزمن گرانقیمت را در اختیار دارد که هیچ توانایی دفاعی در وی دیده نمی شود وبا وجود دوران رو به اتمام بازی اش 3 سال دیگر نیز از قرداد ش باقی مانده است.
 ** " تایروس توماس" ، " شارلوت بابکتز"
3 سال باقیمانده از قرارداد: 26 میلیون دلار توماس مانند همیشه یک بازیکن انفجاری است اما حتی به نزدیک سقفی که شش سال قبل برای بازی وی تعیین می شد هم نرسیده و در چهار سال گذشته مصدومیت های مختلفی را پشت سر گذاشته است با این اوصاف انتظار پیشرفت عجیب در بازی وی هم بیهوده است و این چیزی نیست که با توجه به 3 سال باقیمانده از قرداد این بازیکن 26 ساله مسئولان بابکتز علاقه ای به شنیدن آن داشته باشند.
**" اندریس بیدرینس" گلرن استیت وریز 2 سال باقیمانده از قرارداد:
 18 میلیون دلار تیم گلدن استیت دیگر نباید نگران باشد ، قرارداد بیدرینس تقریباً به پایان رسیده ! اندریس بیدرینس به جز 2 فصل در تمام 8 سال دوران بازی اش مانند نفرین گریبان گلرن استیت را گرفته و هر روز هم به نیمکت نزدیکتر می شود.
**امه کا اون کافور، واشنگتن ویزاروز
 دو سال باقیمانده از قرار داد، 28 میلیون دلار اوکافور در انتخاب بین بد وبتر به واشنگتن آمد وضعف وی در حمله باعث شد در فصل قبل  تنها 27 بازی به وی برسد با وجود قدرت دفاعی در ابتدای قرار داد، به مرور زمان از بلاک شات های این بازیکن هم کم شده و فرسنگ ها با یک بازیکن 30 میلیون دلاری فاصله دارد.
**جان سالمونز ساکرا منتوکنیگز
 سه سال باقیمانده از قرار داد:22 میلیون دلار یکی از تعجب آورترین موارد مربوط به تیم ساکرامنتو کنیگز  در فصل  جدید جان سالمونز است که بالاترین دستمزد را در بین بازیکنان تیم می گیرد. درست از وقتی که سالمونز به ستاره شدن نزدیک شد پای پول  به میان آمد و با آمدن پول، بازی این بازیکن افت کرد.هر چند قیمت بالای بازیکنان پست پنج توجیه پذیر است، چنین قیمتی برای یک گارد شوتزن غیر منطقی به نظر می رسد  و سالمونز هم به لیست قرار داد های غیر منطقی لیگ وارد می شود.
**کندریک پرکینز ، اوکلاها ما سیتی تاندر
 سه سال باقیمانده:  25 میلیون دلار بزرگترین امتیاز پر کنیز، شهرت وی، خاطر نگه داشتن دوایت ها وارد در بازی است اما پرکینز با تعداد خطاهای بالا هیچ وقت بیشتر از 30 دقیقه در بازیها حضور نداشته و در حمله نیز عملکرد چشمگیری ندارد. از تمام این موارد بدتر هماهنگ نبودن نوع بازی این بازیکن با سیستم اوکلاها ما است که این موضوع ارزش پرکنیز رااز 25 میلیون دلار پایین تر می آورد.
**ریچارد جفرسون، کلدن استیت
دو سال باقیمانده و 21 میلیون دلار شهرت جفرسون از قدرت بدنی و شوتهای قدرتمند وی نشان می گرفت و بدون این ویژگی ها بازی این بازیکن چندان چشمگیر نخواهد بود در حالی که از قرار داد جفرسون تنها دوسال باقیمانده  اما قیمت بالای وی حجم زیادی از سقف پرداختی کلدن استیت را پر می کند این قیمت وقتی بیشتر  به نظر می رسد که جفرسون در سیستم فصل بعد تیمش هم کارایی چندانی ندارد.
**سایر بازیکنان گرانقیمت  امیر جانسون از تونتو راپتوز با 5/19  میلیون دلار و سه سال قرار داد، مایک میلر در میامی هیت با 6/18  میلیون دلار ، بن گوردون در شارلوت بابکتز با 25 میلیون و ششصد هزار دلار برای دو سال ، چارلی ویلا نووا در دبترویت پیست تونز با 16 میلیون و ششصد هزرا دلار و هدو ترک اوغلو بازیکن ترک اورلاندو با 23 میلیون و هشتصد هزار دلار برای دو سال در رده های بعدی بازیکنان گرانقیمت کم ارزش قرار دارند. جیسون تامسپون لندری فیلدز جیسون ریچاروسون ،دروگودن ، یواکیم نواه ، جورج هیل، آندره جوردن، آندرسون وارجائوف جراردوالاس تایشاون پر نیس نیز دیگر بازیکنانی هستند که 2 یا 3 سال از قرار داد گرانقیمت آنها باقیمانده و ارزش بازی آنها در حد مبلغ قرار دادشان نیست./ق
برچسب ها: قرارداد ، کم ارزش ، nba
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.