نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لزوم بازنگری در آییننامه جدید مدارس به شدت احساس میشد ادامه داد: برنامهریزها باید در تلاش باشند تا ایرادات موجود در این آییننامه را رفع کنند و بهترینها را در جایگزینی آن درنظر گیرند.
این نماینده مجلس نهم با تاکید بر اینکه بررسی آییننامه مدارس باید به درستی اصلاح شود افزود: اگر آییننامه اصلاحی بتواند ما را در رساندن به اهداف تعیین شده در سند تحول بنیادین نزدیکتر کند به طور حتم اقدامی بزرگ در سند تحول آموزش و پرورش خواهد بود.
وی تصریح کرد: استفاده از کارشناسان زبده و صاحبنظران با تجربه، میتواند احیاگر آییننامه جدید مدارس باشند و نکات اساسی را در آن به خوبی لحاظ کند تا معلمان و دانشآموزان در مواجهه با این آییننامه با مشکل روبرو نشوند.
جعفری با تاکید براینکه اصلاح آییننامه مدارس نباید دستخوش اعمال نظرهای سلیقهای شود عنوان کرد: آییننامهای که با سلیقه ادغام شود دردی از هیچ نهادی دوا نمیکند و جز اینکه آموزش را به محاق فرستد منفعتی نخواهد داشت.
دبیر دوم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معلمان، دانشآموزان و کادر اداری آموزش و پرورش را از ارکان اصلی وزارت آموزش و پرورش دانست و اعلام کرد: این سه گزینه باید به گونهای با هم هماهنگ باشند تا آهنگ و حرکت منظم و متناسبی را در آموزش و پرورش ایجاد کنند و با پشتوانه یکدیگر بتوانند به فعالیت هرچه بهتر خود کمک کنند./س