سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش اوباما برای کاهش کسری بودجه آمریکا

باراک اوباما روز پنجشنبه اعلام کرد می خواهد با سرمایه گذاری در بخش هایی همچون آموزش که برای آینده کشور حیاتی است ، کسری بودجه چهار هزار میلیارد دلاری را طی دهه آینده کاهش دهد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری شین هوا  ، رئیس جمهور آمریکا در مبارزات انتخاباتی خود در میامی ، در ایالت فلوریدا گفت : « ما نیاز داریم که کسری بودجه چهار هزار میلیارد دلاری را در ده سال آینده کاهش دهیم. من قبلا برای کاهش یک هزار میلیارد دلار با جمهوری خواهان و دمکرات ها کار کرده ام و برای بهتر عمل کردن آماده ام.»
وی افزود : « با این حال ، ما قادر به انجام این کار نخواهیم بود ، مگر آن که از خانوارهای ثروتمندتر با درآمدهای سالانه بالای دویست و پنجاه هزار دلار بخواهیم مالیات بیشتری بپردازند ؛ این همان طرح مالیاتی است که در دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون اعلام شد و اقتصاد کشور در آن زمان توانست حدود بیست و سه میلیون شغل جدید ایجاد کند.»
اوباما تاکید کرد باید یکصد هزار معلم جدید در زمینه های ریاضیات و علوم استخدام شوند و کشور باید فرصت آموزش عالی را به دو میلیون کارگر بدهد. همچنین هزینه های تحصیل جوانان در سال های آینده باید کاهش یابد ، زیرا در بلند مدت آموزش نقشی اساسی دارد.
بدهی عمومی آمریکا به شانزده هزار میلیارد دلار رسیده است ، در حالی که جمهوری خواهان و دمکرات ها همچنان در مورد شیوه کاهش کسری بودجه و تقویت رشد اقتصادی با یکدیگر اختلاف دارند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.