سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

معرفی 254 نخبه مسجدی در نمایشگاه توانمندی کانون های مساجد

مسئول دبیر خانه نظارت بر کانون های مساجد خراسان رضوی گفت:254 نخبه بین المللی و ملی مساجد در نمایشگاه توانمندی ها کانون های مساجد معرفی می شوند.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمد حسین عبداللهی، در نشست خبری پیرامون تشریح نحوه برگزاری نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای کانون های مساجد استان در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای کانون های مساجد خراسان رضوی با حضور حجت الاسلام سلیمانی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح می شود.

وی تصریح کرد: نمایشگاه توانمندی ها و دستاورد های کانون های مساجد خراسان رضوی در40 غرفه و در فضای یکهزار و 300 متر مربع (23 مهر) نسبت به ارائه توانمندی های کانون های مساجد خراسان رضوی برای عموم مردم فعالیت خود را آغاز می کند.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه به مدت یک هفته در میدان شهدا مشهد فعالیت می کند، گفت: مراسم افتتاحیه نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای کانون های مساجد خراسان رضوی با حضور حجت الاسلام حمید رضا سلیمانی، دبیر ستاد عالی کانون های مساجد و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان استانی افتتاح می شود.

عبداللهی با بیان اینکه این نمایشگاه در سه بخش محوری تولیدات و آثار، نخبگان و برگزیدگان و طرح ها و ایده ها برگزار می شود، تصریح کرد: آثار قابل ارائه در بخش تولیدات و آثار با محوریت تولیدات فرهنگی، هنری، علمی و رسانه ای است.

وی افزود: در بخش تولید و اثر513، در بخش نخبه و برگزیده مسجدی 254اثر، در بخش طرح و ایده 30اثر، 55جلد کتاب تالیف شده توسط اعضای کانون های مساجد خراسان و 4نشریه برتر در این نمایشگاه ارائه می شود.

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون های مساجد خراسان رضوی ادامه داد: معرفی نخبگان قرآنی، علمی، هنری و اجتماعی از محورهای بخش نخبگان و برگزیدگان در نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی است.

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون های مساجد خراسان رضوی با تاکید بر این نکته که در بخش طرح ها و ایده ها آثار ارائه شده در نمایشگاه باید با محوریت ارائه ایده های فرهنگی قرآنی، هنری، علمی و آموزشی باشد، گفت: در این نمایشگاه کانون های روستایی و مرزی برتر دارای غرفه هستند.

وی تصریح کرد: غرفه خانه های فرهنگ دیجیتال ،عرضه و فروش محصولات کانونی ، خبرگزاری شبستان، کودک، نوجوان، محفل هنرمندان مسجدی، چهر های علمی مسجدی، چهره های قرآنی مسجدی، فعالان عرصه آموزش مسجد، حوزه سایبری مساجد، مشاوره، رادیو نمایشگاه، مسابقات و کتابخوانی از جمله غرفه های فعال در نمایشگاه توانمندی ها و دستاورد های کانون های مساجد است.

عبداللهی با بیان اینکه 16 کانون فرهنگی هنری برتر از مشهد نیز در این نمایشگاه حضور دارند، اذعان داشت: نمایشگاه دستاورد ها و توانمندیهای کانون های مساجد در راستای شناسایی و ارزیابی توانمندی ها و تولیدات معرفی نخبگان و برگزیدگان کانون های مساجد، احیای کارکردهای کانون های مساجد با محوریت مسجد طراز اسلامی و معرفی الگوهای برتر حوزه مسجد برگزار می شود.

عبدالهی با بیان اینکه در این نمایشگاه پنج غرفه به صورت ویژه فعالیت می کند، گفت: غرفه مفهومی عفاف و حجاب، مهدویت، بیداری اسلامی، ایثار و شهادت و مسجد طراز اسلامی بصورت ویژه در نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای کانون های مسساجد استان فعالیت می کنند.

مسئول دبیر خانه نظارت بر کانون های مساجد خراسان رضوی در ادامه با اشاره به این مطلب که در حال حاضر هزار و253 کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان فعال هستند، گفت: خراسان رضوی در حال حاضر بیشترین کانون فرهنگی و هنری مساجد را دارد.

وی با اشاره به اینکه در سه سال اخیر در بخش ارزیابی ها دبیر خانه نظارت و هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی رتبه برتر را کسب کرده است، تصریح کرد: فعالیت کانون های مساجد با رویکرد تحقق اهداف مسجدی و جذب جوانان و نوجوانان به مسجد صورت می گیرد.

مسئول دبیر خانه نظارت بر کانون های مساجد ، گفت: در حال حاضر هزارو253 کانون فرهنگی و هنری مساجد در خراسان رضوی فعال هستند که از این تعداد 80باب کانون در سه ماه اخیر افتتاح شده است.

وی افزود: از مجموع هزارو 253 باب کانون فرهنگی هنری مساجد در استان خراسان رضوی 475 کانون شهری و 787کانون روستایی است که در راستای تحقق اهداف اسلامی و ترویج فرهنگ اسلامی در سراسر استان فعالیت می کنند.

عبداللهی با اشاره به این مطلب که در حال حاضردر کنار مساجد استان 28 کانون تخصصی فعال هستند، اظهار داشت: کانون های تخصصی مساجد به صورت ویژ ه درموضوعات مهدویت، آموزش، قرآن ، عترت، سلامت، ولایت، کتابخانه، ورزش و هنرهای تجسمی فعالیت می کنند.

مسئول دبیر خانه نظارت بر کانون های مساجد خراسان رضوی گفت: فعال بودن 30 مرکز خانه نور، 16مرکز خانه فرهنگ دیجیتال، 337 کتابخانه، 11کانون در دانشگاه ها و 16 کانون در مصلی های نماز جمعه از دیگر مجموعه های فعال فرهنگی در استان خراسان رضوی است.

عبداللهی با بیان اینکه اولویت فعالیت کانون ها در استان در راستای توجه به مناطق حاشیه ای و محروم است، گفت: پراکندگی کانون ها در سطح شهر یکی از مشکلات دبیر خانه است که امید واریم با مطالعه در این زمینه کانون ها با توجه به نیاز مناطق مختلف فعال شوند.

مسئول دبیر خانه نظارت بر کانون های مساجد خراسان رضوی افزود: سرانه هر کانون 650 تومان است که با حمایت های ستاد عالی کانون های مساجد کشور و استاندار خراسان رضوی پرداخت می شود.


برچسب ها: مساجد ، خراسان ، رضوی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.