سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماموریت خطرناک یگان جدید نظامیان آمریکایی در عراق

بیش از 200 نظامی بازنشسته آمریکایی با همراهی شمار بسیاری مترجم فارسی وارد پایتخت عراق شدند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، خبرگزاری عراقی ایبا به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: بیش از 200 بازنشسته آمریکایی پس از رسیدن به بغداد، به صورت موقت در فرودگاه المثنی مستقر شدند.

در این گزارش آمده است:  با توجه به حضور شمار قابل توجهی مترجم فارسی به همراه این افراد، ناظران تأکید کرده اند هدف از اعزام این افراد زیر نظر گرفتن ایران از خاک عراق است.

این افراد که شماری از آنها پزشک و مترجم زبان فارسی و عربی هستند با وزارت امورخارجه آمریکا قرارداد دارند و تا حدود 14 هزار دلار ماهانه حقوق دریافت می کنند.

شمار نیروهای آمریکایی در عراق اکنون 4 هزار نفر است که شماری از آنها نیروهای فنی، رزمی، مترجم، و پزشک و هستند و قرار است تعداد آنها طی هفته های آینده به 16 هزار نفر برسد.

خبرگزاری ایبا همچنین در گزارشی دیگر از فرود شمار قابل توجهی از هواپیماهای باربری نظامی آمریکایی در پایگاه های هوایی الاسد در غرب عراق و الویر هاوس نزدیک بعقوبه در شرق بغداد خبر داد.

به گفته کارشناسان، پس از حذف گروهک تروریستی منافقین از فهرست گروه های تروریستی وزارت امورخارجه آمریکا، واشنگتن برخی عناصر این گروهک را برای فعالیت در این زمینه استخدام کرده است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت احارونوت حذف گروهک منافقین از فهرست گروه های تروریستی را به منزله  پاداشی برای آن دانسته و تاکید کرده است  که این گروهک طی سالهای اخیر به موساد کمکهای بسیاری را ارایه کرده است.
برچسب ها: عراق ، آمریکا ، ایران ، ماموریت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
ناشناس
۲۱:۰۱ ۲۰ مهر ۱۳۹۱
ظهور خیلی نزدیک است...