سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رکوردزني مرکز مبادلات ارزي؛

تعداد ثبت سفارش ها از مرز 2200 گذشت

در پايان آخرين روز کاري مرکز مبادلات ارزي تا ساعت 13 رقم ثبت سفارش از مرز 125 فقره در تاريخ 20 مهرماه گذشت.

صمد کريمي سخنگوي مرکز مبادلات ارزي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: با احتساب 125 فقره ثبت سفارش در امروز رقم ثبت سفارش در اين مرکز از زمان شروع به کار تاکنون از مرز 2000 فقره فراتر رفت.

به عبارتي تاکنون حدود 2200 واحد توليدي اقدام به دريافت ارز مورد نياز خود از مرکز مبادلات ارزي کردند که اين رقم بالاترين رقم ثبت سفارش در اين مرکز است.

سخنگوي مرکز مبادلات ارزي در خصوص اجراي بخش نامه هاي بانک مرکزي از طريق شعبات ارزي بانک هاي عامل گفت: بانک مرکزي دستورالعمل مربوطه را بر روي سايت خود قرار داده منتهي در بانک هاي کشور يک رويه داخلي وجود دارد که براساس اين رويه آنها اقدام به تنظيم يک نامه براي الحاق بر روي بخش نامه بانک مرکزي در قالب ارايه توضيحات تکميلي و در نهايت ارايه آن به شعبات تابعه خود مي کنند.

متوسط زمان در نظر گرفته شده براي ابلاغ به شعبات ارزي در برخي از بانک ها 2 روز و در برخي ديگر 3 روز مي باشد که در مجموع اين موضوع بيشتر از يک هفته طول نخواهد کشيد.

کريمي با تاکيد بر اين نکته که تاکنون همه دستورالعمل هاي مورد نياز در خصوص تامين  ارز دانشجويي، بيماران، مسافران و اولويت هاي اعلام شده از طريق نرخ مبادله اي و حتي مبادله ارز با منشأ خارجي از سوي بانک مرکزي به بانک هاي عامل ابلاغ شده است گفت: نکته اول در خصوص تامين ارز متقاضيان اين است که بانک هايي که نمايندگان آنها در اين مرکز حضور دارند از اين پس مکلف به خودداري از پذيرش مشتريان به صورت حضوري هستند زيرا ما در حال تکميل پروسه طرح مرکز مبادلات ارزي هستيم به همين منظور از مردم مي خواهم که براي تامين نيازهاي ارزي خود به شعب ارزي بانک هاي طرف معامله خود مراجعه کنند.

وي تصريح کرد: حضور همکاران ما در اين مرکز صرفا فقط به عنوان پنجره واحد در قالب رفع مشکلات متقاضيان در اين مرکز است.

وي ادامه داد: نکته ديگر در اين رابطه اجراي دستورالعمل خريد و فروش ارز به نرخ مبادله اي براساس دستورالعمل ابلاغ شده از سوي بانک مرکزي در شعبات ارزي بانک هاي عامل است که در اين رابطه افرادي که کد تخصيص ارز دريافت کرده اند 15 روز کاري مهلت دارند که اقدام به تامين وجه ريالي خريد ارز مورد نياز خود از طريق شعب ارزي بانک هاي عامل کنند.

وي ادامه داد: در اين رابطه مشتريان اگر هرچه زودتر اقدام به تامين وجه ريالي خود و پرداخت آن از طريق بانک عامل کنند بانک عامل مي تواند به سرعت اقدام به خريد ارز مورد نياز متقاضيان از طريق اتاق مبادلات بانک مرکزي اقدام کنند.

کريمي عنوان کرد: بانک ها پس از پرداخت وجه ريالي از سوي مشتريان مکلف به خريد ارز به نرخ مبادله اي از طريق ورود به اتاق مبادلات بانک مرکزي هستند و در اين مورد آنهايي که کد تخصيص ارز گرفته اند در اين مدت 15 روز کاري نياز ارزي آنها در حسابي نزد بانک مرکزي بلوکه مي شود تا بعد از واريز وجه ريالي توسط مشتري بانک عامل با ورود به خط اداره بين الملل يا اتاق مبادله بانک مرکزي ارز مورد نياز متقاضي مربوطه را به موقع خريداري کند./ک
برچسب ها: مبادله ، ارز ، ثبت سفارش ، تولید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.