سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تأمين مسكن مهمترين درخواست زلزله‌زدگان از وزير بهداشت

زلزله‌زدگان ورزقان در بازديد وزير بهداشت، مهمترين مشكل فعلي خود را نبود مسكن اعلام كردند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به همراه دكتر مصداقي نيا، معاون بهداشت، دكتر امامي رضوي، معاون درمان و دكتر حسيني مديركل روابط عمومي وزارت بهداشت به منظور بازديد خود از مناطق زلزله‌زده صبح امروز وارد استان آذربايجان شرقي شد.

بنابراين گزارش دكتر دستجردي پس از ورود به فرودگاه تبريز بلافاصله به سمت روستاهاي آسيب ديده منطقه ورزقان عزيمت كرد و ضمن بازديد از چند روستاي آسيب‌ديده در اين مناطق، از نزديك در جريان مشكلات روستائيان زلزله‌زده قرار گرفت.

برپايه اين گزارش مردم مناطق زلزله‌زده در اين بازديد از خدمات ارائه شده در زمينه بهداشت و درمان ابراز رضايت نمودند اما مهمترين مشكل فعلي خود را نبود مسكن اعلام كردند.

بنابراين گزارش: حاكي است پيش تر، در پي دستور وزير بهداشت مبني بر استقرار تيم‌هاي ثابت بهداشتي و درماني در روستاهاي مختلف زلزله‌زده، ارائه خدمات بهداشت و درمان با وجود افزايش جمعيت برخي از روستاها بسيار مطلوب و رضايتبخش گزارش شده است.

بر اساس اين گزارش: با توجه به روند كند بازسازي واحدهاي مسكوني آسيب‌ديده و نيز در پيش بودن فصل سرما نبود مسكن و سرپناه مي‌تواند خدمات ارائه شده بهداشت و درمان را نيز تحت تأثير قرار دهد.

گزارش خبرنگار اعزامي  باشگاه خبرنگاران، حاكي است در حال حاضر علاوه بر خانه‌هاي روستايي، مراكز بهداشتي و درماني نيز در اين مناطق آسيب ديده‌اند كه عدم بازسازي اين مراكز از سوي مسئولان مربوطه باعث شده است كه نيروهاي ارائه دهنده خدمات بهداشتي نيز با مشكل مواجه شوند.

بنا براين گزارش: در حال حاضر تنها تعداد محدودي ازخانه‌هاي مناطق زلزله زده، آنهم توسط خيرين بازسازي شده است و روند بازسازي در اين مناطق بسيار كند پيش مي‌رود. اين در حالي است كه پيشتر دكتر حسينعلي شهرياري رئيس كميسيون بهداشت و درمان نيز در بازديد خود از اين مناطق به شدت از كند بودن روند بازسازي واحدهاي آسيب‌ديده ناشي از زلزله انتقاد كرده بود.

گفتني است: پس از وقوع زلزله در استان آذربايجان شرقي اين سومين باري است كه وزير بهداشت به همراه تيمي از وزارت بهداشت عازم مناطق زلزله زده مي‌شود./ع2
برچسب ها: بهداشت ، روستا ، زلزله
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.