سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

کمپ اردوهای تیم ملی در مشکین‌شهر احداث می‌شود

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: کمپ اردوهای تیم ملی در مشکین‌شهر احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / یونس اسدی صبح امروز در دیدار مردمی خود با اهالی مشگین‌ شرقی افزود: با توجه به اینکه مشگین‌شهر پایلوت کشاورزی انتخاب شده از مزیت‌های ممتاز این شهرستان در بخش کشاورزی، تولید محصولات باغی و آبزیان است که در آینده‌ای نزدیک قادر است به قطب عظیم پرورش ماهی تبدیل شود.

وی گفت: با توجه به اینکه به ازای هر یک تن تولید آبزیان فرصت اشتغال برای یک نفر فراهم می‌شود ما در این زمینه می‌توانیم برای بیش از 500 نفر فرصت اشتغال مستقیم و صدها نفر اشتغال غیر‌مستقیم فراهم آوریم.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی از شیلات به عنوان گنج تمام نشدنی ظرفیت مشگین‌شهر در حوزه کشاورزی یاد کرد و گفت: در این شهرستان به دلیل آنکه قابلیت‌های منحصر به فردی در بهره‌برداری از منابع آبی گرم و سرد وجود دارد احداث این سد‌‌‌ می‌تواند به منبع عظیم احداث و راه‌اندازی استخر‌های پرورش ماهی تبدیل شود.

اسدی افزود: در کنار تلاش‌های صورت گرفته برای انتخاب شدن مشگین‌شهر به عنوان پایلوت کشاورزی،‌ سعی شد این شهرستان را به عنوان پایلوت گردشگری نیز معرفی کنیم تا در سایه این دو طرح عظیم به شکل پایلوت اشتغال مولد فراهم شود.

وی به تفرجگاه سد سبلان و احداث دانشگاه علمی – کاربردی در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: تفرجگاه سد سبلان در پنج فاز اجرا می‌شود که مساحت هر فاز 30 هکتار است.

‌این نماینده مجلس افزود: در فاز اول علاوه بر فضاهای گردشگری کمپ اردوهای تیم ملی نیز احداث خواهد شد تا در فصل تابستان شاهد حضور تیم‌های ورزشی در این منطقه باشیم.

اسدی همچنین از زمینه‌سازی برای توسعه ورزش‌های آبی در این منطقه خبر داد و گفت: قرار است تونل مه،‌ آبشار و فواره آب و رقص نور در این منطقه طراحی و راه‌اندازی شود.

وی از سد سبلان به عنوان قطب عظیم گردشگری استان نام برد و افزود: ما آمادگی داریم از ساختمان سد سبلان به عنوان زیر‌ساخت‌های لازم در توسعه فضاهای گردشگری استفاده کنیم و قرار است از توانمندی آبگرم قینرجه و ولزیر و آب‌درمانی موئیل بهره‌برداری شده و کلنگ‌زنی مجتمع آب‌درمانی موئیل را نیز به سرعت شاهد باشیم./س 

 

برچسب ها: مشکین ، شهر ، کمپ ، اردوهای ، تیم ، ملی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.