سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

اجرای بیش از 1000 میلیارد ریال هزینه از مصوبات سفر رهبری در جهاد دانشگاهی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: با گذشت یکسال از سفر با خیر وبرکت مقام عظمای ولایت به استان کرمانشاه، 1065 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای صدها طرح مصوب بخش کشاورزی جذب و هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

مهندس علی اشرف منصوری به مناسبت فرا رسیدن سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب، افزود: در سفر تاریخی و به یاد ماندنی رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه بیش از 2315 میلیارد ریال جهت توسعه بخش کشاورزی استان مصوب و باتوجه به اینکه اجرای این پروژه ها و تخصیص اعتبارات آن سه ساله می باشد، لذا سهم سال اول برای اجرا به سازمان جهاد کشاورزی و ادارات کل وابسته مانند منابع طبیعی، دامپزشکی، امورعشایری ابلاغ گردید.

  وی افزود: از مبلغ 2315میلیارد ریال ابلاغ شده برای اجرای طرحهای کشاورزی مصوب سفر مقام معظم رهبری به استان، مبلغ 1941 میلیارد ریال برای اجرای طرح ‌های مربوط به آب وخاک، امور دام، باغبانی، زراعت، شیلات و... به صورت اعتباری و تسهیلاتی در اختیار سازمان جهاد کشاورزی و مبلغ 374 میلیارد ریال نیز برای طرحهای ادارات کل وابسته در نظر گرفته شده است.

  وی تاکید کرد: با گذشت یکسال از سفر با خیر و برکت ولی امر مسلمین به این استان از مبلغ 1941 میلیارد ریال مصوب سازمان جهاد کشاورزی، مبلغ 1065 میلیارد ریال در سال اول تخصیص یافته که قسمت عمده آن در قالب اعتبارات دولتی جهت اجرای طرح ‌های عمرانی کشاورزی شامل آب وخاک، دام و طیوروآبزیان، زراعت، مکانیزاسیون و ... جذب شده و بخشی نیز به‌ صورت تسهیلات بانکی به متقاضیان پرداخت گردید.

  وی هزینه طرحهای اجرا شده در بخش آب و خاک را بیش از 760 میلیارد ریال اعلام و تاکید کرد: در این بخش بیشترین اعتبارات جذب شده وطرح های متعددی مانند اجرای سیستم های نوین آبیاری، تجهیز و نوسازی اراضی و ایجاد شبکه‌های آبیاری تحت فشار انجام شده که اجرای آنها اثرات چشمگیری در بهره‌وری مصرف آب، افزایش راندمان، افزایش تولید و اشتغال خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به طرحهای امور دام و طیور افزود: در زمینه توسعه و استمرار فعالیت در بخش دام و طیور استان نیز با استفاده از اعتبارات مصوب سفر مقام معظم رهبری مبلغ 249 میلیارد ریال به‌صورت تسهیلاتی به متقاضیان و مجریان طرحها پرداخت شده که قطعاً این تسهیلات تاثیرات بسزایی در رونق بخش دام و طیور خواهد داشت.

 وی سایر بخشهایی که از اعتبارات و تسهیلات سفر مقام رهبری استفاده کرده اند را باغبانی، زراعت و شیلات اعلام کرد و گفت: از محل منابع تسهیلاتی سفر امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) به استان  46 میلیارد ریال تسهیلات ارزان ‌قیمت برای تولید و توسعه آبزی‌پروری، کشت محصولات زراعی و باغی سالم و ارگانیک به متقاضیان پرداخت شده است.

 منصوری پیشرفت فیزیکی طرحهای مصوب بخش کشاورزی مربوط به سال اول تعهدات سازمان جهاد کشاورزی در سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه را100درصد اعلام  و اظهار امیدواری کرد قبل از برنامه و بر اساس اهداف تعیین شده تمام طرح ‌‌های مصوب کشاورزی متناسب با منابع در اختیار اجرایی شود./س


برچسب ها: کرمانشاه ، جهاد ، دانشگاهی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.