سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس پلیس فتا خبر داد:

مقابله با 80 درصد جرایم فضای مجازی بر عهده پلیس است

رئیس پلیس فتا با اشاره به اینکه پلیس با توجه به سرعت گسترش فضای مجازی تسلط خوبی بر این فضا دارد، گفت: مقابله با جرایم فضای مجازی بر عهده پلیس است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران ، سردار هادیانفر ضمن حضور در غرفه پلیس فتا در هشتمین روز برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال افزود : پلیس بر فضای مجازی تسلط خوبی دارد این در شرایطی است که کاربران و متعاقب آن مجرمان و متخلفان این فضا به سرعت در حال افزایش است .  
وی بیان داشت : پلیس فتا با رویکرد و راهبردهای مختلف در حوزه های شناسایی زمینه های وقوع جرم ، پیشگیری از جرایم ، مقابله و برخورد با جرایم و آموزش همگانی را به مرحله اجرا ذاشته و مقابله با جرایم فضاسی مجازی را بر عهده گرفته است .  
وي ادامه داد : بسیاری از جرایم در حوزه های مالی ، اطلاعات شخصی ، خانوادگی ، حوزه های امنیتی موسسات دولتی به وقوع می پیوندد که پلیس فتا با شیوه های مستمر اشراف کامل نسبت به سایت ها و شبکه های اجتماعی پیدا کرده و تهدیدات و آسیب های مرتبط بر فضای مجازی را در مقاطع مختلف زمانی احصاء و بروز می کند و بر مبنای این شناخت راهبردهای مقابله با جرایم ، پیشگیری و آگاه سازی کاربران و جامعه را تعیین می کند .  
رییس پلیس فتا اذعان کرد : این سیاست و راهبردها بر تمامی پلیس فتا استان های کشور حاکم و اقدامات به صورات متمرکز اعمال می شود .  
سردار هادیانفر خاطرنشان کرد : در حال حاضر با وجود کاربران بسیار زیاد و عدم وجود محدوده جغرافیایی و همچنین عدم آگاهی و تسلط کامل کاربران به فضای مجازی عوامل موثری در افزایش ارتکاب جرایم  در حوزه فضای تولید و تبادل اطلاعات بوده و وظیفه پلیس را سنگین و دشوار نموده است ./ف
برچسب ها: جرایم ، فضا ، مجازی ، پلیس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.