سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

انجام 68هزار هکتار صنوبرکاری در کشور

68 هزار هکتار صنوبرکاری در قالب طرح ملی توسعه چوب در کشور انجام شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، معاون فنی دفتر منابع جنگلی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: یکی از فعالیت‌های مهم دفتر منابع جنگلی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری توجه به فعالیت‌های صنوبرکاری است که در قالب مشارکت‌های مردمی انجام می‌شود.

امین‌پور با بیان اینکه استقبال محلی از برگزاری این طرح مطلوب است، تصریح کرد: مردم محلی از اجرای این طرح استقبال می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این طرح به منظور افزایش تولید چوب کشور و کاهش وابستگی به جنگل‌های طبیعی انجام می‌شود، ادامه داد: کاهش بهره‌برداری از جنگل‌ها از دیگر اهداف این طرح است.

معاون فنی دفتر منابع جنگلی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با بیان اینکه در گذشته با سرمایه‌گذاری‌های کلان صنایع چوب و کاغذ در کشور شکل گرفته است، تاکید کرد: در حال حاضر کشور با کمبود چوب مواجه است.

امین‌پور از اختصاص 150 هزار هکتار عملیات صنوبرکاری در برنامه پنجم توسعه در کشور خبر داد و گفت: در استان زنجان نیز 7 هزار هکتار صنوبرکاری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه چوب تحول بزرگی در کشور رخ می‌دهد، خاطرنشان کرد: افزایش چوب در کشور از این طریق ممکن می‌شود.

معاون فنی دفتر منابع جنگلی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری بر ضرورت تقویت صنایع محلی تاکید کرد و گفت: صنایع چوب در کنار منابع محلی احداث می‌شود تا هزینه حمل چوب کاهش یابد.

امین‌پور بر ضرورت تقویت صنایع کوچک چوب از جمله ام‌دی‌اف، نئوپان و صنایع دستی تاکید کرد و گفت: در این روش کشاورزان از ارزش افزوده بالاتری برخوردار می‌شوند./س
برچسب ها: صنوبر ، جنگل ، کاشت ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.