سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

شهر نمونه گردشگری سرعین با طعم 12 میلیون مسافر

فرماندار شهرستان سرعین گفت: قرار است سرعین به شهر نمونه گردشگری تبدیل شود که با این رویکرد جدید تلاش می‌کنیم تا حضور گردشگران در این منطقه را به 12 میلیون نفر برسانیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ کاظم دبیر دیروز در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در اردبیل افزود:‌ ما هم اکنون در شهرستان سرعین 11 آب گرم متنوع داریم که سالانه هشت میلیون مسافر و گردشگر داخلی و خارجی از تنوع آن استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه سرعین یک‌هزار و 500 برابر جمعیت خود هر سال مسافر می‌پذیرد، گفت: این وضعیت بهترین فرصت در توسعه و تولید ثروت در اشتغالزایی منطقه است به شرط آن که با مدیریت درست بتوان فرصت‌های به وجود آمده را به توانمندی تبدیل کرد تا خدای ناکرده با مدیریت ناصحیح فرصت را تبدیل به تهدید نکرده باشیم.

دبیر تمام تلاش مسئولان استانی و شهرستانی را در ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای سرعین یادآور شد و افزود: نقطه ضعف شهرستان سرعین و توسعه نیافتگی آن اتکا به مدیریت بومی و محلی است در حالی که میزبانی میلیون‌ها گردشگر و جامعه آرمانی به مدیریت صحیح، هوشمندانه و کسب درآمد بیشتر نیاز دارد.

وی با اشاره به هدف‌گذاری‌های کمی و کیفی در توسعه سرعین گفت: در هدف‌گذاری کمی قرار است هشت میلیون مسافر به 12 میلیون نفر و گردشگر خارجی نیز به بیش از یک میلیون نفر در پنج سال آینده برسد که انتظار می‌رود این اهداف و برنامه دراز مدت آرام آرام محقق شود.

فرماندار شهرستان سرعین در ادامه افزود: هر چند دو سال از مصوبه دولت در سفر به اردبیل برای تبدیل سرعین به منطقه نمونه گردشگری می‌گذرد اما انتظار ما تسهیل و تسریع در تدوین آیین‌نامه مربوط به این توسعه است که زمینه یک ارتقای واقعی را فراهم می‌آورد./س 

برچسب ها: سرعین ، شهر ، نمونه ، گردشگری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.