سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات مردم كاليفرنيا در اعتراض به مشكلات اقتصادي

مردم شهر لس آنجلس واقع در ايالت کاليفرنيا با برگزاري تظاهرات، عليه کنترل شرکت‌ها بر روي اقتصاد کشور اعتراض کرده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي‌وي، اين تظاهرکنندگان که شامل خانواده کارگران و ديگر اعضاي ۹۹ درصدي مي‌شدند، مقابل دبيرستاني در جنوب لس آنجلس تظاهرات کردند تا عليه سياست‌هاي دولت که هدفش کمک به يک درصد ثرومند است، اعتراض کنند.

معترضان پايان دادن به راه گريز براي شرکت‌ها از دادن مالیات و جلوگیری از معافيت‌هاي مالياتي را خواستارند و مي‌گويند که ميلياردرهاي کشور و مديران اجرايي جايي را که زماني مکان مناسبي براي زندگي بود ويران مي‌کنند.

يکي از معترضان گفت: « مردم براي غذا خوردن پول ندارند. مردم همين الآن نيازمند هستند و قدرت تام دادن به شرکت‌ها و اهميت ندادن به جامعه چيزي است که بايد متوقف شود.»

تعداد ميلیاردرهاي کاليفرنيا از ديگر ايالات امريکا بيشتر است و نرخ بيکاري نيز نزديک به ۳ درصد از ۱۰.۶ درصد متوسط ملي بيشتر است.

معترضان قانون‌هايي با هدف افزايش ماليات بر درآمد ثروتمندترين شهروندان کشور و پول کافي براي مدارس و جوامع خواهان هستند.

يکي ديگر از معترضان گفت: « يک درصد ثروتمند سهم عادلانه خودشان را نداده‌اند. ما واقعا مي‌خواهيم ببينيم همه خانواده‌ها به تقويت آموزش و پرورش خانواده‌هايمان کمک مي‌کنند، به تقويت اقتصاد کشورمان کمک مي‌کنند.»

يکي از تظاهرکنندگان گفت: « کارگران سطح متوسط و سطح پايين مردمي هستند که اين اقتصاد را مي‌چرخانند زیرا که آن يک درصد احساس می‌کنند تافته جدا بافته هستند. ما بايد آن را تغيير دهيم و به همين خاطر است که اين‌جا هستيم.»

گزارشي که اخيرا از سوي کاليفرنيا واچ منتشر شده نشان مي‌دهد که معافيت مالي شرکت‌ها در دهه گذشته در عمل بيش از ۶ ميليارد دلار هزينه داشته است.

در پي بحران مالي سال ۲۰۰۸ در حدود يک ميليون کاليفرنيايي قرباني فروش خانه‌هاي در گرو بانک شدند.

مصرف‌کنندگان همچنين از قيمت بالاي گاز به دنبال کاهش عرضه و بازار بی‌ثبات در عذاب هستند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.