سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

برنج از 70 هزار هکتار زمین در خوزستان برداشت می شود

رئیس انجمن برنج کاران خوزستان، سطح زیر کشت برنج در استان را 70 هزار هکتار عنوان کرد و از برداشت این محصول تا پایان مهرماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان؛محمد سواری   ارقام برنج تولیدی در خوزستان را دانیال، عنبربو، شفق، کادوس و چمپا اعلام کرد و گفت: بیشترین حجم تولید برنج در استان به ارقام دانیال و عنبربو اختصاص دارد.
وی افزود: تاکنون مشکلی در خصوص تامین آب وجود نداشته است و پیش بینی می شود در شرایط ایده‌آل می‌توان در هر هکتار پنج تن برنج برداشت کرد.
 
رئیس انجمن برنجکاران خوزستان با تائید کیفیت مناسب برنج تولیدی در بین تمام ارقام گفته شده در سطح استان، بیان کرد: هم اکنون در مرحله دانه بندی برنج هستیم.

سواری، شهرهای رامهرمز، شوشتر، باغملک، ایذه و شادگان را از جمله شهرهای برنج خیز استان عنوان کرد و گفت: استفاده از روشهای خشکه ‌کاری، انجام کشت تاخیری با استفاده از ارقام زود‌رس، به ‌کارگیری رژیم آبیاری متناوب به‌ جای غرقابی دائم و کاشت با استفاده از انواع خطی کارها و به‌ صورت خشکه از جمله روشهای امسال برای کشت برنج در استان بود.

به گفته وی، برداشت برنج تا نیمه آذر ماه در استان ادامه دارد و همزمان با برداشت برنج، کار خرید نیز با همکاری تعاون روستایی، شرکت غله و خدمات بازرگانی و بخش خصوصی استان انجام می شود.

رئیس انجمن برنج کاران خوزستان اظهار داشت: برنجهای تولید شده در استان علاوه برتامین نیاز داخلی به استانهای دیگر کشور نیز ارسال می شود./س
برچسب ها: برداشت ، برنج ، خوزستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.