سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خشم جهاني از حمله وحشيانه طالبان پاكستان به دختر نوجوان

اقدام طالبان پاکستان در حمله وحشيانه به يک دختر نوجوان پاکستاني، خشم مردم اين کشور و جهان را برانگيخته است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  ، شبکه خبري يورونيوز در گزارشي درباره اقدام طالبان پاکستان در حمله  وحشيانه و زشت به  ملاله يوسف زاي ، دختر نوجوان پاکستاني،که اقدامات طالبان را در محل زندگي خود نکوهش مي کرد، اعلام کرد واکنش ها به اين حمله  که اتحاديه اروپا  آن  را اقدامي بسيار زشت عليه نوجواني توصيف کرده که مايه تحسين همگاني بوده است همچنان در حال افزايش است.
ملاله يوسف زاي چهارده ساله روز سه شنبه  هنگامي که از مدرسه خارج مي شود هدف گلوله طالبان پاکستان قرار گرفت که يک گلوله  به سر ويک گلوله به گردن وي اصابت کرد. پزشکان تلاش مي کنند اين گلوله ها را از سر وگردن وي بيرون بياورند.
ملاله در واقع قرباني ديوانگي طالبان شده است . زيرا او از حق دختران براي مدرسه رفتن در دره سوات دفاع مي کرد. افراط گرايان طالبان کنترل دره سوات را در اختيار دارند.
اين اقدام احساسات مردم  و دانش آموزان را در سراسر پاکستان جريحه دار کرده است.  به عنوان مثال، در مدرسه اي در پيشاور معلمان و دانش آموزان براي سلامت اين دختر نوجوان دعا مي کنند.
اين اقدام طالبان آنچنان پاکستان را تکان داده است که نمايندگان پارلمان اين کشور صبح روز گذشته براي بهبود حال اين دختر نوجوان دعا کردند. دختري که نمايندگان پارلمان او را الگويي براي کشورشان مي دانند.
يک شهروند  ميانسال پاکستاني در اين باره مي گويد اسم کشور ما به علت وجود عمليات تروريستي زياد در آن بد در رفته است. اما ملاله يوسف زاي با اقدامات خود  به ما اطمينان خاطر داد و ثابت کرد يک  گروه کوچک تروريستي  هرگز نمي تواند به ما ضربه اي وارد کند. ما هيچگاه نبايد نقش اين  دختر جوان را فراموش کنيم.
ملاله يوسف زاي از يازده سالگي با اقدامات تاريک انديشانه طالبان مبارزه کرده است و به همين خاطر، سال گذشته نخستين جايزه صلح را که در پاکستان ايجاد شده است دريافت کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.