سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/مدير دپارتمان اضطراب در هندوستان عنوان كرد:

برگزاري كلاس‌هاي پيشگيري از اضطراب در مدارس هندوستان

مدير دپارتمان اضطراب در هندوستان گفت: كلاس‌هاي آموزشي و پيشگيري از اضطراب در مدرسه‌هاي هندوستان برگزار مي‌شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل ازروابط عمومي بيمارستان فوق تخصصي رضوي، مانجئو مهتا در نخستين كنگره بين‌المللي اضطراب كه در بيمارستان رضوي در حال برگزاري است، اظهار كرد: پژوهش‌هايي كه در هندوستان پيرامون اضطراب صورت گرفته كمك كرد تا توانستيم كلاس‌هاي آموزشي و پيشگيري از اضطراب را در سطح مدارس برگزار كنيم.

وي ادامه داد: اين كلاس‌ها در سطح كشور براي كاهش اضطراب در هندوستان بسيار كمك كننده بود و سطح اضطراب تا سطح قابل توجهي كاهش يافت.

مدير دپارتمان اضطراب در هندوستان بيان كرد: در كلاس‌هاي تعاملات اجتماعي كار گروهي و كنترل احساسات و عواطف به كودكان و نوجوانان آموزش داده ‌شده و در قالب كلاس‌ درس و واحد‌هايي در مدارس و دانشگاه‌ها به جوانان ارائه مي‌شود.

مانجئو مهتا افزود: اين كلاس‌‌هاي آموزشي در ابتدا در قالب چند جلسه هم‌انديشي و مشاوره در مدارس برگزار شد و كودكان و نوجوانان در اين جلسات به صورت گروهي تمريناتي را انجام دادند كه پس از بررسي معلمان و مفيد بودن كلاس‌ها، دپارتمان تصميم گرفت اين جلسات را به صورت تخصصي و در قالب كلاس‌ها و واحد‌هاي تحصيلي در نظر گيرد.

وي خاطرنشان كرد: با بررسي كلاس‌هاي آموزشي متوجه شديم ميزان پرخاشگري و افسردگي كودكان و نوجوانان كمتر شده و از نظر رفتاري مشكلات كمتري در برخورد در جامعه دارند.

مدير دپارتمان اضطراب در هندوستان ادامه داد: تمركز حواس افراد جامعه رابطه مستقيمي با اضطراب ‌آنها دارد و هرچه ميزان اضطراب جامعه كاهش يابد ميزان تمكز افراد در انجام وظايف خود افزايش پيدا مي كند.

مانجئو مهتا بيان كرد: در پژوهشي كه در هندوستان در بين سنين 11 تا 16 سال انجام گرفت از يكصد و 91 نفر تنها كساني توانستند در درك مطالب بهتر از ديگر افراد عمل كنند كه از اضطراب كمتري برخوردار بودند.

وي گفت: 26مدرسه دهلي نو بومي سازي شده و مهارتهاي زندگي به صورت تخصصي آموزش داده شده و بهداشت روان دانش‌آموزان سنجيده و آموزش‌هاي لازم به آنها داده مي‌شود.

مدير دپارتمان اضطراب در هندوستان خاطرنشان كرد: در جلسه‌اي كه در مركز هندوستان براي 160نفر برگزار كرديم بيشتر افراد از استرس‌هاي ناشي از مشكلات خانوادگي رنج مي‌بردند و الگوي سازگاري در برخورد با مسائل نداشتند.

مانجئو مهتا تصريح كرد: كلاس‌هاي آموزشي اضطراب پس از ارزيابي و با كمك مدارس پيش ارزيابي و پس ارزيابي شده است و براساس نتيجه به دست آمده از نشانه‌هاي مطلوبي برخورردار بوده است.

وي در ادامه اظهار كرد: توانمندسازي كودكان و نوجوانان در برخورد با مسائل و مشكلات و جلوگيري از واكنش‌هاي عصبي از جمله اهداف كلاس‌هاي پيشگيري از اضطراب است.

مدير دپارتمان اضطراب در هندوستان عنوان كرد: بايد بتوانيم در راستاي مديريت اضطراب در افراد همايش‌ها و كنگره‌ها را افزايش دهيم و در رابطه با جلوگيري از آن اقدامات پيشگيرانه‌اي را به صورت تخصصي انجام دهيم.

مانجئو مهتا با تاكيد بر تمرينات ريلكسيشن و مديتيشن گفت: اين تمرينات در درمان بيماري اضطرب بسيار تاثيرگذار است و بايد از اين تمرينات در جامعه به صورت تخصصي استفاده شود.


برچسب ها: مدیر ، دپارتمان ، اضطراب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.