سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رقابت تنگاتنگ غول هاي فناوري؛ 3 رايانه لوحي مشهوردر آستانه ورود به بازار

با نزديک شدن فصل خريد کريسمس و مراسم معرفي رايانه هاي لوحي جديد اپل، آمازون و مايکروسافت، اين شرکت ها براي رقابت شانه به شانه منحصر به فردي آماده مي شوند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  شرکت هاي بزرگ توليد کننده محصولات و ابزارهاي الکترونيکي با چند روز فاصله از هم در طول ماه جاري رايانه هاي لوحي جديد خود را در سطح جهان به فروش مي رسانند.

انتظار مي رود اپل در تاريخ 17 اکتبر (26 مهر)، يک هفته پيش از آن که آمازون و مايکروسافت رايانه هاي لوحي خود را ارائه کنند، آي پد ميني را رونمايي کند.انتظار مي رود آي پد ميني اپل روز دوم نوامبر(12 آبان) در سراسر دنيا به فروش برسد.

اين تاريخ توسط مجله "فورچون" اعلام شده و اين مجله نيز به عنوان منبع به سرمايه گذاران اپل اشاره کرده و اظهار داشته که اين تاريخ را از چند منبع شنيده است. به گزارش مهر،گفته مي شود که اين دستگاه از نظر سخت افزار شبيه آي پد 2 است اما اندازه آن به 7 يا 8 اينچ کاهش پيدا کرده است.

آي پدميني شباهت زيادي به آي پد اصلي داردکه آب رفته است.تصاوير منتشرشده حاکي از شباهت زياد اين رايانه لوحي به کيندل فايرHD وNexus7 گوگل است.در اين ميان آمازون که با به روز کردن رايانه لوحي خود پيشتر از موفقيت در بازار آمريکا سود برده ، قرار است 25 اکتبر (4 آبان ماه) فروش جهاني رايانه هاي لوحي خود را آغاز کندوانتظار دارد که رايانه لوحي جديد موفقيت نسخه قبلي را تکرار کند.

رايانه هاي لوحي آمازون در نسخه هاي 7 و 8.9 اينچي ارائه مي شود و درحال حاضر تنها رايانه لوحي 7 اينچي است که در آمريکا ارائه شده است.

ويژگي هاي سرفيس مايکروسافت

سومين رقيب در اين بازار شرکت مايکروسافت با رايانه لوحي سرفيس است. اين شرکت قرار است هم زمان با ويندوز 8 رايانه لوحي خود را وارد بازار کند.اين رايانه لوحي داراي ويژگي هايي است که آن را بيشتر به يک لپ تاپ نزديک مي کند تا يک رايانه لوحي .

اين حقيقت که مايکروسافت از سيستم عامل ويندوز 8 براي اين رايانه لوحي در کنار لپ تاپ ها و رايانه هاي رو ميزي استفاده مي کند، مي تواند به اين معنا باشد که کاربر به سادگي ميان دستگاه هاي مختلف حرکت کند.اين رايانه لوحي داراي ضخامت 9.3 ميلي متري است و نسخه ويندوز RT ، همراه يک پايه و صفحه کليدي که بخشي از پوشش دستگاه را تشکيل مي دهد و کمتر از 680 گرم وزن دارد.

صفحه کليد سرفيس در واقع يکي از ويژگي هاي طراحي اين رايانه لوحي است که آن را بيشتر به يک لپ تاپ شبيه مي کند.در مقايسه اين رايانه لوحي با آي پد مي توان گفت که وزن آي پد از سرفيس 24 گرم سبک تر است، اما ضخامت سرفيس يک ميلي متر از آي پد کمتر است.

سرفيس صفحه نمايش 10.6 اينچي دارد و صفحه نمايش آي پد 9.4 ميلي متر است. براساس اظهارات تام ويجينگ از مجله گجت، بازي خطرناکي آغاز شده است و هر 3شرکت درنظر دارند گوي رقابت را از يکديگر بربايند و تصور مي شود که اپل در اين ميان زيرک تر از سايرين است.

وي افزود: اگر من به جاي اپل بودم و مي دانستم که مايکروسافت قرار است رايانه لوحي خود را وارد بازار کند، کاري مي کردم که توجه عمومي به محصول من به قدري جلب شود که هيچ کس ديگر نتواند به آن شکل عمل کند.

براساس نظر تحليلگران، سرفيس مايکروسافت از پتانسيل موفقيت برخوردار است اما نگراني اصلي مايکروسافت اين است که انتظار مي رود آي پد ميني توجه بيشتري را به خود معطوف کندچراکه توافق کلي براي موفقيت آي پد ميني بيشتر است.از سوي ديگر موفقيت هرکدام از اين رايانه هاي لوحي در بازار تا حد زيادي به قيمت بستگي دارد.

همکاري مشترک گوگل و سامسونگ براي توليد رايانه لوحي

در اين ميان گوگل نيزبراي مقابله با رايانه هاي لوحي10 اينچي و براي مبارزه رو در رو با آي پد و سرفيس قصد ارائه يک گزينه ابر قدرت را دارد.

به گزارش cnet،گوگل و سامسونگ در حال تدارک ديدن يک رايانه لوحي 10 اينچي ابر قدرت براي بازار در حال رشد اين محصول هستند. تراکم پيکسل اين رايانه لوحي باز هم رکورد جديدي در اين بازار ارائه خواهد کرد و با تراکم 299 پيکسل در اينچ رکورد قبلي راکه مربوط به آي پد بود (264 پيکسل در اينچ) کنار خواهد زد.رزولوشن صفحه نمايش 10.1 اينچي اين رايانه لوحي 2560 در 1600 خواهد بود که از رزولوشن 2048 در 1536 آي پد ۳ بيشتر است.

به گفته منبع خبر، اين رايانه لوحي يک رايانه لوحي پرچمدار است و بازار هدف آن با نکسوس 7 متفاوت است.

به گزارشzoomit ، بنابراين نبايد انتظار قيمت 199 دلار و يا حتي 249 دلار را از اين رايانه لوحي داشت. اين همکاري باز هم روابط ميان گوگل و سامسونگ را نزديک تر خواهد کرد و حجم مبادلات اين 2شرکت را به اعداد و ارقام بالاتري خواهد رساند.

به احتمال زياد رايانه لوحي ۱۰ اينچي نکسوس از سيستم-روي-يک-چيپ دو هسته اي جديد سامسونگ يعني Exynos 5520 استفاده خواهد کرد.بايد ديد که ديگر سازندگان رايانه هاي لوحي آندرويد چه پاسخي به اين محصول خواهند داشت .

منبع: خراسان


برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید 


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.