سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید واشنگتن بر مجازات عاملان حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی

واشنگتن بار دیگر بر مجازات مهاجمان به کنسولگری آمریکا در بنغازی تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، این حمله یک ماه قبل به کشته شدن چهار آمریکایی از جمله سفیر این کشور در لیبی منجر شد. سخنگوی تامی ویتور مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد جان برنان مشاور اصلی اوباما در امور مبارزه با تروریسم امروز در طرابلس با محمد مقریف رئیس کنگره ملی، عالی ترین نهاد سیاسی لیبی دیدار کرد.

ویتور خاطر نشان کرد دو طرف تحقیقاتی را که درباره حمله بنغازی ادامه دارد و تدابیری که لیبی می تواند برای همکاری بهتر با آمریکا انجام دهد بررسی کردند.

به گفته این منبع، برنان مقامات لیبی را به اقدام سریع برای شفاف سازی درباره سیاست های خود و تقویت توانایی های این کشور در زمینه مسائل پلیسی و قضایی ترغیب کرد و از طرابلس خواست هر چه سریعتر از پیشنهاد کمک آمریکا و دیگر شرکای بین المللی استفاده کند.
منابع لیبیایی پیشتر از حضور برنان در طرابلس خبر داده بودند. جان برنان همچنین قرار است علاوه بر مقریف با وزرای امور خارجه و کشور لیبی نیز دیدار کند. این دیدار یک ماه بعد از حمله یازدهم سپتامبر به کنسولگری آمریکا در بنغازی صورت می گیرد.

کریستوفر استیونز سفیر آمریکا و سه آمریکایی دیگر در این حمله کشته شدند. این دیدار همچنین با حضور چهار تن از مقامات آمریکایی در کمیسیون تحقیقات کنگره که اکثریت جمهوری خواه در مجلس نمایندگان آن را انجام تشکیل داده اند، هم زمان شده است.

طرابلس و دولت باراک اوباما روایت های متفاوتی درباره چگونگی و انگیزه عوامل مظنون حمله به کنسولگری ارائه کرده اند. این حمله ابتدا به افراد مسلح خشمگین از حمله به یک فیلم ضد اسلامی نسبت داده شد.

 یک مقام آمریکایی نیز روز چهارشنبه از ضعیف بودن تدابیر امنیتی قبل از این حمله سخن گفت. سرهنگ اندرو وود مسئول امنیتی سابق سفارت و کنسولگری آمریکا در لیبی گفت: امنیت بنغازی در دوره ماموریت من در این شهر با مشکل مواجه و امنیت دیپلماتیک ضعیف بود.

این نظامی عضو گارد ملی نیروهای ارتش آمریکا همچنین اعلام کرد ماه نوامبر تنها یک مامور امنیتی دیپلماتیک آمریکا در بنغازی حضور داشت. وی به همراه سه مقام وزارت امور خارجه آمریکا قرار است در کمیسیون تحقیق کنگره حاضر و درباره حمله به کنسولگری این کشور در بنغازی توضیح دهند.
برچسب ها: آمریکا ، لیبی ، حمله ، بنغازی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.