سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دوران طلايي اپل به پايان مي رسد؟

یک سال از مرگ استیو جابز بنیان گذار شرکت اپل می گذرد و ما در اینجا نگاهی به تغیرات شرکت اپل بعد از جابز می اندازیم.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ یک سال پیش در پنج اکتبر سال 2011 مدیر عامل شرکت کامپیوتری اپل و خالق بسیاری از محصولات این شرکت بر اثر سرطان در گذشت.

خبر درگذشت استیو جابز در بسیاری از رسانه های جهان انعکاس داده شد و توجه مردم به این موضوع بسیار قابل توجه بود چرا که بسیاری به جلوی فروشگاه های شرکت اپل در سراسر جهان می رفتند و با انداختن گل ، به استیو جابز ادای احترام می کردند.

بسیاری بر این عقیده بودند که با مرگ استیو جابز دوران طلایی شرکت اپل نیز به پایان رسیده است اما هم اکنون پس از یک سال از مرگ استیو جابز آیا این موضوع به واقعیت پیوسته یا نه؟

پس از استیو جابز تیم کوک به عنوان مدیر عامل شرکت اپل معرفی شد که در کنفرانس هایی که این شرکت برای معرفی محصولات تازه ی خود بر گزار می کند به عنوان معارف حضور پیدا کرده است.

در زمان مدیریت تیم کوک محصول تازه ای معرفی نشده در واقع نسخه های به روز شده ی دستگاه هایی که از قدیم اپل داشته وارد بازار شده است که باز در مورد آنها نیز گفته می شود طرح های آن از زمان استیو جابز ریخته شده بود ، یکی از آنها new Ipad و دیگریIPHONE 5 است.

البته استقبال از این دو محصول مانند قبل بسیار خوب بوده است.

اما اگر به دوران مدیریت استیو جابز برگردیم و مروری بر آن بکنیم متوجه می شویو که دوران طلایی این شرکت در زمان مدیریت او بوده است.

در سال های اولیه مدیریت معرفی اولین کامپیوتر از سری کامپیوتر های این شرکت که مجهز به موشواره ( موس ) وده است را برعهده داشت.

موس های ابداعی شرکت اپل در سال 1986 به همراه Apple Desktop Bus معرفی شده اند.

پس از آن استیو جابز از شرکت اپل خارج شد و به والت دیزنی پیوست ، ولت دیزنیبه ساخت انیمیش های جذاب مانند میکی موس و داستان اسباب بازی ها شهره است.

پس از چند سال دوباره استیو به اپل بازگشت و تا چند ماه قبل از مرگش به عنوان مدیر عامل در این شرکت فعالیت می کرد .

در این دوران اپل لپ تاپ های mac book و mac air و همچنین کامپیوتر All in one خود با نام IMAC را به جهان معرفی کرد.

علاوه بر کامپیوتر اپل اولین لوح نوری ( تبلت ) با استفاده از دستگاه های چند لمسی را با نام Ipad و علاوه بر آن تلفن هوشمند خود با نامIphone را معرفی کرد.

اپل در این دوران بیشتر از حد به استیو جابز مدیون است چرا که علاوه بر تمام موارد بالا استیو در طراحی پخش کننده های موزیک این شرکت که بسیار پر طرفدار هستند نیز نقش داشته است.

با این وجود هنوز هم این شرکت راه صعودی خود را در پیش گرفته است و قصد توقف هم ندارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.