سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ديدار معاونان وزراي امور خارجه ايران و امارات

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه که در صدر هیاتی به منظور شرکت در هفتمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و امارات در ابوظبی به سر می برد، با هیدان معاون سیاسی وزارت خارجه دولت امارات و رئیس هیئت اماراتی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در این دیدار مقام اماراتی با اشاره به اینکه روابط ایران و امارات روابطی ریشه دار و تاریخی و براساس حسن همجواری است از روند توسعه مناسبات دو کشور ابراز خرسندی، و تأثیرات نشست کمیسیون مشترک کنسولی را در روابط دوجانبه بااهمیت ارزیابی کرد.

وی افزود: دولت و مردم امارات احترام بسیار زیادی برای دولت و ملت ایران قائل هستند و ارتباطات صمیمانه ای بین دو کشور وجود دارد لذا باید تلاش کرد که در جهت منافع دو کشور روابط را بیش از پیش توسعه بخشید.

معاون سیاسی وزیر خارجه امارات با تاکید بر مسئولیت مشترک دو کشور در امنیت منطقه گفت: امنیت منطقه، امنیت مشترک ماست بر همین اساس نیز باید همکاریهای بیشتری میان دو کشور وجود داشته باشد.

وی برگزاری هفتمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی دو کشور را در این مقطع زمانی بهترین نشانه روابط صمیمانه بین دو کشور توصیف کرد.

قشقاوی نیز در این دیدار با ابلاغ سلام‌های گرم وزیر امور خارجه کشورمان به مقامات اماراتی، برگزاری هفتمین نشست را در راستای توافقات دو کشور و در زمان مقرر گامی بسیار مهم ارزیابی و بر آمادگی کشورمان برای مشارکت در برگزاری نشست کمیسیون مشترک عالی دو کشور به ریاست وزرای امور خارجه تا پایان سال جاری میلادی تاکید کرد.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه افزود: تصمیمات کمیسیون مشترک کنسولی می تواند گام بالاتری برای تحکیم مناسبات بین دو دولت و اتباع دو کشور باشد.

انتهای پیام/
پ2
برچسب ها: ایران ، امارات ، خارجه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.