سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

صادر شدن 55 فقره مجوز تأسیس مزرعه پرورش ماهی دراستان چهارمحال و بختیاری

مدیرشیلات و امور آبزیان سازمان جهادكشاورزی استان چهارمحال و بختیاری از صدور 55 فقره مجوز تاسیس مزرعه پرورش ماهی در نیمه اول امسال خبرداد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد

اسماعیل پیرعلی با بیان اینکه ظرفیت این واحدها درمجموع یك هزار و 136 تن است، افزود: 220 پروانه تأسیس طرح های شیلاتی نیز در سال های گذشته صادرشده كه عملیات احداث آن امسال در دست اجراست .

پیرعلی ، تعداد موافقت اصولی برای انجام اقدامات اولیه احداث طرح های شیلاتی در شش ماهه نخست امسال را 33 مورد اعلام كرد و گفت: با احداث این واحدها 774تن به تولید ماهی قزل آلای استان چهارمحال و بختیاری افزوده می شود .

مدیر شیلات سازمان جهادكشاورزی استان چهارمحال و بختیاری افزود: 78 طرح تاسیس مزارع پرورش ماهی در كارگروه توسعه كشاورزی استان چهارمحال و بختیاری برای دریافت تسهیلات تصویب و به بانك های عامل معرفی شده است.

پیرعلی افزود: مجموع تسهیلات مصوب این كارگروه برای طرح های مصوب 74 میلیارد و 820 میلیون ریال بوده كه تاكنون دو میلیارد و 470 میلیون ریال آن جذب شده و مابقی تا پایان سال جذب می شود .

وی با اشاره به صدور10 مجوز بهره برداری طرح های شیلاتی گفت: با بهره برداری از این واحدها میزان تولید ماهی قزل آلا در استان چهارمحال و بختیاری  150 تن افزایش می یابد.

پیرعلی، ازافزایش 20 درصدی تولید و تكثیر بچه ماهی در استان چهارمحال و بختیاری خبرداد و افزود: با وجود كاهش تولید ماهی بدلیل خشكسالی ، در بخش تكثیر استان چهارمحال و بختیاری رشد قابل توجهی داشته است. /س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.