سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توليد هواپيماي پهن پيکر با طراحي داخلي تا 7 سال آينده

رئيس سازمان صنايع هوايي ايران از طراحي پلت فرم يک هواپيماي پهن پيکر در داخل کشور خبر داد و افزود: اين محصول تا 7 سال آينده به بازار مي آيد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، منوچهر منطقي در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: صنايع هوايي کشور هم اکنون در 2 بخش توليد مشترک و طراحي ملي، وارد حوزه ساخت هواپيماهاي پهن پيکر شده است.

وي ادامه داد: محصول توليد مشترک کشور تا يکي دو سال آينده تکميل و به بازار عرضه خواهد شد.

منطقي اظهار داشت: همچنين طراحي يک پلت فرم داخلي هواپيماي پهن پيکر در حال انجام است که تا 7 سال آينده نهايي و به بازار ارايه خواهد شد.

رئيس سازمان صنايع هوايي ايران با بيان اينکه هواپيماهاي 220 نفره به بالا و داراي 2 راهرو جزو هواپيماهاي پهن پيکر محسوب مي شوند افزود: براي ورود به حوزه ساخت اين نوع هواپيماها ابتدا بايد بازار مصرف و تقاضاي آن سنجيده شود.

اين مقام مسئول اظهار داشت: براساس برآوردي که در سطح دنيا انجام گرفته 6 درصد از اين ناوگان يعني 26 هزار و 700 دستگاه هواپيما مربوط به هواپيماهاي پهن پيکر مي شود.

وي افزود: هم اکنون 2 شرکت هواپيمايي پهن پيکرساز در کشور فعال هستند که 6 درصد نياز به اين محصولات را تامين مي کنند.

منطقي تصريح کرد:‌ بنابراين هم اکنون ورود به حوزه ساخت اين نوع هواپيماها صرفه اقتصادي ندارد.

رئيس سازمان صنايع هوايي اظهار داشت: هم اکنون بيشترين تقاضا در ساخت هواپيما در حوزه ساخت هواپيماهاي 100 تا 150 نفره است به طوري که اين بخش 80 درصد درخواست ها را به خود اختصاص مي دهد.

وي در پايان خاطرنشان کرد: در اين شرايط تمرکز ما نيز بر روي ساخت اين محصولات و ارتقاي داخلي سازي هواپيماهاي موجود در کشور است./س
برچسب ها: تولید ، هواپیما ، پهن پیکر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.