سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

مدیون تلاش‌های موسس حوزه علمیه قم هستیم

حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به تلاش‌های موسس حوزه علمیه قم، گفتند: همه ما مدیون آیت‌الله حاج شیخ عبدالکریم حائری به خاطر تاسیس حوزه علمیه هستیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت الله نوری همدانی با اشاره به خدمات و روزآمدی آیت‌الله شیخ عبدالکریم حائری، افزودند: همه ما مدیون زحمات موسس حوزه علمیه قم هستیم .
ایشان ادامه دادند : در سفری که رضاخان به ترکیه داشتند ، ارمغان سفر خود را کشف حجاب که از آتاترک فراگرفته بود را به ایران آوردند، در آن زمان حضرت آیت الله شیخ عبدالکریم حائری با شناخت و موقعیت زمان در یک تلگرافی از این کار رضا خان انتقاد کردند.
این مرجع تقلید افزودند : در زمانی که آیت الله حائری، رضا خان را مورد اتنقاد قرار دادند، وی یک شخص قلدر و دست نشانده آمریکا و انگلیس بود. معظم له با بیان این که خیلی از علمای قم درخواست حکم جهاد از موسس حوزه علمیه را داشتند؛ تصریح کردند : آیت الله حائری شیرازی در جواب علما مبنی برحکم جهاد بیان داشتند باید «همانند زمان شهادت امام حسین (ع) که برای حفظ دین جانفشانی کردند، ما هم باید با حفظ حوزه علمیه، زحمات حضرت امام خمینی (ره) و دیگران را تضمین کنیم»./س
برچسب ها: قم ، موسس حوزه ، مدیون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.