سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

شرایط تحریم بهترین فرصت برای رشد كارآفرینی در دانشگاه هاست

رییس دانشگاه رازی كرمانشاه در پنجمین گردهمایی مراكز كارآفرینی دانشگاه های غرب كشور با اشاره به جایگاه برجسته كارآفرینی در جهان امروز گفت: تحریم بهترین شرایط را برای رشد كارآفرینی در اختیار دانشگاه ها قرار داده است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

دكتر 'محمد مهدی خدایی' گفت: بحث كارآفرینی یكی از مسایل مهمی است كه مراكز تحقیقاتی، دانشگاهی و آموزش و پرورش باید به آن توجه جدی داشته باشند.

وی اظهار كرد: امروزه در دنیا مقوله كارآفرینی به صورت كاری علمی و همچنین راهكاری عملی برای حل مشكلات مطرح است و نسل سوم دانشگاه های دنیا دانشگاه های كارآفرین هستند.

رییس دانشگاه رازی كرمانشاه با اشاره به لزوم تربیت نیروهای كارآفرین از سوی دانشگاه ها ابراز داشت: باید از طریق افزایش مراكز كارآفرینی در دانشگاه ها، ترویج و تبلیغ كارآفرینی نیروهای متخصصی را در این زمینه تربیت كنیم.

وی خاطرنشان كرد: اگر مراكز كارآفرینی افزایش یابد دیگر جوانان به دنبال دانشگاه و رشته ای خاص نیستند زیرا می دانند كه این امر دیگر تاثیر چندانی در اشتغال آنها نخواهد داشت.

دكتر خدایی افزود: در كشورهای توسعه یافته 25 درصد دانشجویان در رشته های خود به صورت متخصص، كارآمد و كارآفرین دانش آموخته می شوند و اگر در ایران نیز تنها 10 درصد دانشجویان كارآفرین تربیت شوند بسیاری از مشكلات از جمله مشكل اشتغال و همچنین مسئله نبود ارتباط بین دانشگاه و صنعت رفع می شود.

وی گفت: باید با رشد شركت های دانش بنیان و ایجاد مراكز فعال در دانشگاه ها كارآفرینی به صورت فرهنگ عمومی در آید و در جامعه نهادینه شود./س

 

برچسب ها: کرمانشاه ، دانشگاه ، رشد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.