سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس/ مدیر عامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران؛

پیشرفت 70 درصدی طرح افزایش ظرفیت تولید بنزین پالایشگاه نفت بندرعباس

طرح افزایش ظرفیت تولید بنزین پالایشگاه نفت بندرعباس 70 درصد پیشرفت دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس مدیر عامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران گفت: این طرح از طرحهای ماندگار کشور است و 850 میلیارد تومان برای اجرای آن سرمایه گذاری شده است.

احمدی افزود: طرح تکمیل و توسعه ظرفیت پالایشگاه نفت بندرعباس در 4 طرح رفع تنگناها، افزایش تولید بنزین، توسعه شبکه واردات و صادرات فرآورده های نفتی و ساخت اسکله های جدید نفتی در دست اجرا است.

وی تصریح کرد: این طرح 6 واحد فرآیندی دارد که در آن روزانه 8 میلیون لیتر گازوئیل با کیفیت و 3 میلیون لیتر بنزین تولید می شود.

مدیر عامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران گفت: اکنون بیش از 14 میلیون لیتر گازوئیل و 9 و نیم میلیون لیتر بنزین در پالایشگاه بندرعباس تولید می شود.

احمدی افزود: تاکنون کمتر از 70 درصد منابع مالی و مورد نیاز این طرح معادل 500 میلیارد تومان جذب شده است.

ظرفیت پالایشگاه نفت بندرعباس 4 سال پیش از 230 به 320 هزار بشکه در روز افزایش یافت.

مدیر عامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران گفت: خوراک پالایشگاه نفت بندرعباس در آینده نزدیک به وسیله خط لوله قشم – بندرعباس تامین می شود و صادرات و واردات فرآوده های نفتی از 50 به 78 هزار متر مکعب افزایش می یابد.

احمدی بر توسعه تاسیسات موجود صادرات و واردات فرآورده های نفتی بندرعباس در اسکله های بندر شهید رجایی و فولاد، بازدهای بارگیری، خطوط لوله انتقال فرآورده به کشتی ،مخازن ، پمپ ها و شبکه های اندازه گیری تاکید کرد.

پالایشگاه نفت بندرعباس سومین پالایشگاه کشور پس از پالایشگاههای آبادان و اصفهان است .

این پالایشگاه تنها پالایشگاه کشور است که به دست پیمانکاران ایرانی ساخته شده است و با دو اسکله مجهز و پیشرفته قابلیت صادرات و واردات فرآوردیه های نفتی را دارد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.