سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام و المسلمين محمديان:

دانشگاه جامع علمي كاربردي راهبردي ترين دانشگاه كشور

رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها، دانشگاه جامع علمي کاربردي را راهبردي‌ترين دانشگاه کشور دانست.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل ،‌حجت‌الاسلام و المسلمين محمديان در پنجمين جشنواره ملي علمي کاربردي گفت: دانشگاه جامع علمي کاربردي تلفيق تحقيقات بنيادي و ‌آموزشي با آموزشهاي عملي و کاربردي است.

وي افزود: امروز تربيت افراد ماهر که بتوانند از دانش‌ خود ثروت توليد کنند در دستور کار دانشگاههاي جهان قرار دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمين محمديان گفت: معتقديم دانشگاهها علاوه بر تربيت نيروي متخصص و مهارت‌آفرين بايد نيروي متعهد، متدين و مسئوليت‌پذير نيز تربيت کنند.

وي افزود: انتظاراتي از دانشگاه جامع علمي کاربردي وجود دارد که مي‌توان به مواردي مانند برقراري ارتباط با دانشگاههاي بزرگ، پيگيري ايده دانشگاه کارآفرين و توجه خاص به شرکتهاي دانش‌بنيان اشاره کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمين محمديان گفت: انتظار ديگر تجميع دو مجموعه علمي و کاربردي و فني ‌و حرفه‌اي به يک مجموعه واحد است.

وي افزود: هم‌اکنون حدود 9000 شرکت دانش‌بنيان در کشور داريم و در نقشه جامع علمي کشور نيز پيش‌بيني شده است که در افق 1404 اين شرکتها به 50 هزار شرکت افزايش پيدا کند.

رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها گفت: توجه ويژه به مسائل فکري، فرهنگي و معنوي دانشجويان از مسئوليتهاي اصلي رؤساي دانشگاههاست.

وي در بخش ديگري از سخنانش افزود: توجه ويژه به علم، تفکر و تدبير؛ تاکيد ويژه بر کار، تلاش و کوشش؛ ايجاد مسئوليت اجتماعي و روحيه جمع‌گرايي و همچنين تأکيد بر عرفان و معنويت چهار مؤلفه‌اي هستند که نقش مهمي در ايجاد تمدن اسلامي داشته‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمين محمديان گفت: امروز براي احيا و بازسازي تمدن اسلامي چاره‌اي جز توجه خاص به اين چهار مؤلفه بزرگ نداريم و دانشگاهها بهترين مکان براي توجه به اين مؤلفه‌هاست.

پنجمين همايش ملي علمي كاربردي در مرکز همايشهاي بين‌المللي سازمان صدا و سيما در حال برگزاري است./ع
برچسب ها: دانشگاه ، جامع ، علمی ، کاربردی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.