سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاري دور جديد محاكمه سران ر‍ژيم سابق مصر

مشاور حقوقي رياست جمهوري مصر از دور جديد محاکمه سران رژيم سابق اين کشور در آينده نزديک خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري المحيط،محمد فؤاد جادالله با اعلام اين خبر گفت:‌« دولت هيچگاه از خون شهدا و حقوق مجروحان انقلاب کوتاه نمي آيد در نتيجه اولين تصميمي که در دولت جديد اتخاذ شد تشکيل کميته تحقيق ويژه اي بود که ماموريتش تحقيق درباره نقض حقوق بشر در کشور است».

جادالله که در گفتگوي تلفني با يکي از شبکه هاي تلويزيوني داخلي مصر سخن مي گفت، افزود:« کميته اي که با تصميم دولت تشکيل شده بود تحقيقاتش به مراحل پاياني نزديک شده است در نتيجه در مراحل بعدي شاهد دور جديدي از محاکمه سران سابق خواهيم بود».

مشاور حقوقي رئيس جمهوري مصر ادامه داد:‌« در تحقيقاتي که انجام شده است سعي شد کسي از قلم نيفتد در نتيجه همه افرادي که دستور سرکوب انقلابيون را  صادر کردند يا در برابر سرکوب هاي مسئولان سکوت کردند بايد آماده محاکمه باشند».

وي افزود:‌« براي مقابله با فساد و تخلفات سعي شد در يک اقدام پيشگيرانه همه متهمان از مناصب و مشاغلي که در دست داشتند کنار گذاشته شوند زيرا اين افراد در درجه اول متهم بودند که در جنايات دست داشته يا در برابر جنايات سکوت کرده اند و در درجه دوم تداوم حضورشان در مناصب مي توانست روند تحقيق را با مشکل مواجه کند».

وي با بيان اينکه مصر به جايگاه سازمان هاي بين المللي مثل سازمان عفو بين الملل آگاه است، افزود:« به توصيه عفو بين الملل سعي مي کنيم هر فردي را که در نقض حقوق بشر در کشور  دست داشته است مجازات کنيم».

وي مردم را منبع قدرت در کشور خواند  و گفت:‌« احترام به خانواده هاي شهدا تنها متعلق به دولت نيست بلکه مردم هم بايد در اين کار با دولت همراه باشند و از خانوادهاي آسيب ديده در انقلاب عذرخواهي کنند».

برچسب ها: مصر ، محاکمه ، سران ، سابق ، مبارک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.