سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو هیأت علمی دانشگاه شریف:

بهره‌گيري از سلامت الكترونيك در كشور محدود و ناكافي است

يك عضو هیأت علمی دانشگاه شریف گفت: بهره‌گيري از سلامت الكترونيك توسط نهادهاي متولي دولتي و خصوصي حوزه سلامت در كشور، محدود و ناكافي بوده است.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان نظام پزشكي، دکتر عمادالدین فاطمی‌زاده دبير محور پردازش و اطلاعات سلامت اولین کنفرانس بین‌المللی سلامت الکترونیک با اشاره به طرح پرونده الكترونيكي بيماران گفت: با ایجاد پرونده‌های الکترونیکی بیماران، شرح حال و اطلاعات بیمار از هر نقطه و مكاني قابل دسترس خواهد بود ،كه اين موضوع، کیفیت کار رسیدگی به پرونده‌های پزشکی بیماران را ارتقا خواهد داد و به طور قطع سبب ارايه خدمات باكيفيت‌تر پزشكي و حذف محدوديت‌هاي دسترسي به خدمات تخصصي حوزه سلامت مي‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به جمعیت و گستردگی کشورمان، ضرورت دارد که بتوانیم از تکنولوژی روز استفاده کنیم تا جلوی خیلی از مراجعه‌های غیر ضروری به بيمارستان‌ها و مراكز درماني را بگیریم و پرونده‌های بیماران در همه جا قابل دسترس باشد و از طرف ديگر حضور فیزیکی پزشکان متخصص در منطقه دور افتاده ضرورتی نداشته باشد و ويزيت بيمار توسط متخصص از طريق الكترونيك صورت بگيرد.

دکتر فاطمی‌زاده در مورد وضعیت کنونی کشور در بهره‌گيري از سلامت الكترونيك اظهار كرد: حرکت‌های محدود و ناكافي در اين خصوص توسط نهادهاي دولتي و بخش خصوصي انجام شده ولی به نظر می‌رسد از طریق متولیان از یک سو (بخش دولتی و وزارت بهداشت) و از طرف دیگر سازمان نظام پزشکی که به صورت مستقیم با پزشکان در ارتباط است، باید نوعی اراده ملی وجود داشته باشد تا سلامت الكترونيك به عنوان یک پیش فرض و ضرورت در جامعه پزشکی و بیماران، مورد استفاده قرار گيرد.

وی ادامه داد: سلامت سنتی در همه جامعه به عنوان پیش فرض در جامعه مورد پذیرش است و استفاده از تکنولوژی جدید در فرآیند تشخیص، درمان و مونیتورینگ بیماران اهمیت فراوانی دارد. بنابراين کنگره بين‌المللي سلامت الكترونيك با محورهایی که مورد بررسي قرار خواهد داد، تلاش مي‌كند مباحث مختلف مرتبط با سلامت الكترونيك را در جامعه طرح و نهادينه كند.

گفتني است،‌ اولین کنفرانس بین‌المللی سلامت الکترونیک با هدف انتشار و گسترش دانش سلامت الکترونیکي، ارائه آخرین دستاوردهای تحقیقات بین‌المللی به محققان ایرانی، تبادل نظر و اندیشه میان محققان داخلی و خارجی و انعکاس دستاوردهای تحقیقات داخلی به محققان خارجی توسط سازمان نظام پزشکی کشور با همکاری تعدادی از دانشگاه‌ها، انجمن ها و مؤسسات علمی و تحقیقاتی داخلی و خارجی، نهم و دهم آذرماه سال جاری در هتل‌ المپیک تهران برگزار می‌شود.

محققان و علاقمندان جهت ارسال مقاله یا شرکت در این همایش می‌توانند به پایگاه اینترنتی همایش به نشانی http://iche.irimc.org مراجعه و یا با شماره تلفن (84138541-021 دبیرخانه) تماس حاصل نمایند./ع2
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.