سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

آیین افتتاحیه قطب علمی فلسفه دین اسلامی برگزار می‌شود

آیین افتتاحیه قطب علمی فلسفه دین اسلامی با سخنرانی آیت الله علی عابدی شاهرودی، حجت الاسلام علی اکبر رشاد و دکتر محمد لگنهاوزن 27 مهرماه در قم برگزار می‌شود.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حجت الاسلام دکتر ابوالفضل ساجدی مدیر قطب علمی فلسفه دین اسلامی گفت: در مراسم افتتاحیه قطب علمی فلسفه دین از محضر اساتید مبرز در حوزه فلسفه دین اسلامی بهره خواهیم برد و سخنران افتتاحیه این مراسم علی اکبر رشاد رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی خواهد بود.

وی اضافه کرد: همچنین در ادامه دو پنل تخصصی توسط آیت الله علی عابدی شاهرودی با موضوع آسیب‌های عقل گرایی در تحلیل دین و دکتر محمد لگنهاوزن با موضوع مشخصه‌های فلسفه دین اسلامی در مقایسه با فلسفه دین مطلق برگزار خواهد شد.

مدیر قطب علمی فلسفه دین اسلامی درباره هدف از تاسیس این قطب علمی گفت: قطب علمی مرکزی است که در آن دانشمندان و اعضای هیئت علمی برجسته یک رشته با همکاری و در قالب کار گروهی می‌کوشند تا با تولید دانش و نوآوری پاسخگوی نیازهای علمی، اجتماعی و فرهنگی این رشته باشند.

وی اضافه کرد: اعضای رسمی و غیر رسمی قطب با فعالیت سازمان یافته خود در قالب یک مؤسسه با توان علمی بالا سعی دارند به فعالیت‌های علمی خود در این زمینه انسجام بخشیده و در سطح ملی، منطقه‌ای یا بین‌المللی تأثیرگذار باشند.

ساجدی بیان کرد: اعضای قطب با هم افزایی اندیشه‌ها گام‌هایی را طی کرده و تلاش می‌کنند که در عرصه‌های نظری و عرصه‌های کاربردی مربوطه کاروان علم را در رشته خود گامی به پیش برند.

آیین افتتاحیه قطب علمی فلسفه دین اسلامی صبح روز پنجشنبه 27 مهر ماه با حضور اساتید و دانشمندان در حوزه فلسفه دین اسلامی، دانشجویان و دانش پژوهان در تالار اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می‌شود./ج1

برچسب ها: قم ، فلسفه ، تحلیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.