سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزراي دفاع ناتو تشكيل جلسه مي‌دهند

وزراي دفاع ناتو روز چهارشنبه در جلسه خود در بروکسل بر برنامه ريزي براي افغانستان پس از خروج نيروهاي نظامي در سال دو هزار و چهارده، تمرکز مي کنند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، به گفته منابع آگاه، با توجه به صرف هزينه هاي ميليارد دلاري در جنگ افغانستان، مشکلات موجود در تخليه نيروها از اين کشور و همچنين با اطلاع از اين موضوع که واگذاري کامل کنترل به کابل با مخاطرات و مشکلاتي همراه خواهد بود، وزراي دفاع کشورهاي عضو سازمان پيمان آتلانتيک شمالي جلسه امروز خود در بروکسل را به افغانستان اختصاص مي دهند.

منابع آگاه اعلام کردند اعضاي ناتو در خصوص امنيت نيروهاي خود و همچنين تاثير وقايع اخير- کشته شدن نيروها بدست نيروهاي خودي- بر چشم انداز کلي تلاشها در افغانستان نگرانند و از اين رو افغانستان محور اصلي مذاکرات امروز خواهد بود.

پيشرفتها در کوزوو- که ناتو براي سيزده سال در آن فعاليتهاي صلحباني صورت داده است- از ديگر مواردي است که در جلسه امروز وزراي امور خارجه ناتو مورد بررسي قرار مي گيرد.

مشکل هزينه در بخش دفاع در زماني که دولت کشورهاي عضو ناتو تحت فشار اقتصادي قرار دارند و مجبور به کاهش بودجه هستند نيز از ديگر موضوعاتي است که در بروکسل مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

برچسب ها: ناتو ، افغانستان ، جلسه ، وزرا ، دفاع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.