سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبير کل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي خبر داد

معرفي اولين جمعه هفته وحدت در سال جاري به نام جمعه جنبش محمد (ص)

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: اولين جمعه هفته وحدت در سال جاري را به جمعه جنبش محمد (ص) معرفي خواهيم کرد و به يک روز جهاني به نام محمد (ص) مبدل مي‌سازيم.

به گزارش خبرنگار سياست خارجی باشگاه خبرنگاران، آيت الله اراکي دبير کل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي امروز چهارشنبه در نشست خبري به مناسبت بيست و دومين سالگر تاسيس مجمع  جهاني تقريب مذاهب اسلامي گفت: برجسته‌ترين شاخص عمومي تاريخ بشر تحولي است که در جامعه بشر در حال رخ دادن است اين تحول، تحول به سمت و سويي است که بشارت دهنده پيدايش قدرت نويني در جهان بشر  است که در آينده نه چندان دور به قدرت اول تبديل خواهد شد که اين قدرت، همان قدرت امت واحده اسلامي است.

دبير مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي ادامه داد: بدخواهان و مستکبران جهان چه بخواهند و چه نخواهند قوانين حاکم به سمت قدرت واحده اسلامي پيش مي‌روند و پيدايش قدرت واحده به معناي آن است که حدود دو ميليارد مسلمان اين کره خاکي با هويتي واحد و فرهنگ برخواسته از قدرت اسلام و با انديشه‌هاي گران‌قدر و پربار قرآن کريم که در عرصه شناخت و ارائه هدف‌هاي زندگي براي انسان است مبتني است.

وی تاکيد کرد:‌ آنچه امروز از هجوم به شخصيت پيامبر اسلام و قرآن کريم شاهد هستيم يک طرح برنامه ريزي شده است تا از تشکيل امت واحده اسلامي جلوگيري شود چراکه قرآن کريم متضمن الگوي جامع زندگي بوده و همچنين هجوم ناصحيح به ساحت مقدس پيامبر اسلام (ص) به اين منظور است که وجود پيامبر به عنوان الگوي کامل، عادل و انديشمند براي همه انسان‌هاست در نتيجه اين دو هدف آماج حمله همه کساني قرار مي‌گيرد که با زندگي شايسته براي بشريت مخالف‌اند و دشمنان نمي‌خواهند الگوي مبتني بر تقوا و فضيلت براي جهانيان معرفي شود.

آيت الله اراکي با اشاره به فعاليت‌هاي مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي خاطر نشان کرد: هدف اين مجمع ايجاد زمينه پيدايش امت واحده مبتني بر رحمت قرار دارد و همچنين در حکمي که مقام معظم رهبري براي دبير کل مجمع مشخص کرده‌اند چشم انداز وحدت را به عنوان يک راهبرد مشخص ساخته است.

وي تصريح کرد: يکي ديگر از اهداف مجمع تقريب در راستاي وحدت و جنبش جهاني بيداري اسلامي بوده و همچنين به دنبال آشنايي مذاهب اسلامي با يکديگر است و تلاش دارد تا کينه‌ها و پرده‌هاي تيره را از بين فرقه‌هاي اسلامي بزدايد و دل‌هاي جامعه اسلامي را به يکديگر نزديک کند و هويت امت واحده اسلامي را عملي کند.

آيت الله اراکي در آستانه سالگرد تاسيس مجمع تقريب مذاهب اسلامي گفت: امروز حدود 22 سال از عمر اين نهاد بزرگ اسلامي، قرآني و اجماعي را پشت سر مي‌گذاريم و همواره در طي دوران سپري شده از عمر اين نهاد موفقيت‌هاي بزرگي براي اين نهاد به وجود آمده که برخي از اين موفقيت‌ها عبارتند از، توليد و تدوين انديشه‌هاي تقريب، تبيين ساير انديشه‌هاي تقريب اسلامي، تجليل گردهمايي‌هاي سازنده و مثبت، نزديک کردن سران مذاهب مختلف با يکديگر، همفکري و هم انديشي مذاهب، مبارزه با جريان‌هاي فرقه‌اي.

وي تصريح کرد: در نتيجه همه اين تلاش‌ها و بهره‌گيري از رهنمودهاي مقام معظم رهبري گفتمان تقريب در جهان اسلام رواج يافته است و ما شاهد بوديم که در دوران جنگ افروزي‌هاي نظام سلطه تنها نهادي که در برابر اين امواج گسترده ستيزه جويي ايستادگي کرد مجمع تقريب مذهب اسلامي بوده است.

دبير مجمع تقريب مذاهب اسلامي ادامه داد: ما برنامه گسترده‌اي براي فعاليت‌هاي مجمع تقريب داريم و با تلاش‌هاي جمهوري اسلامي ايران و با برکت خون شهيدان انقلاب و بيداري اسلامي ما امروز شاهد جوانه زدن امت واحده اسلام هستيم؛ امروز شعار ما امت واحده اسلامي است و هدف‌مان پيدايش اين امت واحده در بين مسلمانان سراسر جهان خواهد بود.

آيت الله اراکي تصريح کرد: تاکنون فعاليت‌هاي ما به صورت مباحث تئوريک بوده اما امروز تقريب را واحد جامعه عمل خواهيم کرد و به فضل خداوند امروز بيرق اسلامي و ملت هاي مختلف جامعه با ياري اقشار مختلف ملت اسلامي به موفقيت‌هاي چشمگيري رسيده‌اند.

وی در پايان خاطر نشان کرد: ما امسال در کنفرانس وحدت که در ايام ميلاد نبي اکرم (ص) تشکيل خواهد شد کليد مرحله نوين تقريب را خواهيم زد و استراتژيک و برنامه‌هاي مشارکت‌هاي تقريبي جهان اسلام را اعلام خواهيم نمود و همچنين اولين جمعه هفته وحدت در سال جاري را به جمعه جنبش محمد (ص) معرفي خواهيم کرد و به يک روز جهاني به نام محمد (ص) مبدل مي‌سازيم.

انتهای پیام/

برچسب ها: پیامبر ، قرآن ، اسلامی ، نشست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.