سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

خروج كامیونهای حامل سیمان فله ای از مرز پرویزخان به عراق

فرماندار قصرشیرین گفت: خروج كامیون های بونكردار حامل سیمان فله ای كشورمان به منظور تخلیه در داخل بازارچه مرزی طرف عراقی از مرز رسمی پرویزخان از امروز آغاز شد

'به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

حسین پروینگفت: در راستای توافق بعمل آمده با طرف عراقی و به منظور تسریع در روند صادرات، حمل یكسره محموله های صادراتی سیمان فله ای در داخل بازارچه مرزی عراق انجام می شود و با این اقدام تسریع در صادرات سایر كالاهای صادراتی ایرانی در مرز رسمی پرویزخان ایجاد می شود.

وی اظهار كرد: همچنین با این اقدام مشكل آلودگی ناشی از تخلیه و بارگیری سیمان فله ای كاهش می یابد و ضمن ایجاد فضای بیشتری برای دیگر كالاهای صادراتی، امكان استفاده بیشتر از محوطه داخل مرز برای افزایش تردد كامیون های صادراتی ایرانی فراهم می شود.

فرماندار قصرشیرین گفت: 170 دستگاه كامیون سیمان بونكر دار حامل سیمان فله ای امروز از مرز پرویزخان به منظور تخلیه بار وارد عراق می شود.

پروین گفت: هم اكنون روزانه 800 كامیون انواع كالاهای صادراتی از مرز پرویزخان به عراق صادر می شود. .

پروین گفت: همچنین از سی ام شهریور ماه امسال با فعال شدن مسیر دوم صادرات كالا به منظور صادرات میوه و تره بار در مرز خسروی، هم اكنون روزانه 200 كامیون انواع كالا از مرز رسمی خسروی به عراق صادر می شود كه یك خط مربوط به صادرات روزانه 100 دستگاه كامیون انواع كالا شامل سیمان، شیشه و لوازم خانگی و مسیر دوم نیز به صادرات روزانه 100 دستگاه كامیون میوه و تره بار اختصاص دارد.

وی گفت: با فعال شدن مسیر دوم صادرات در مرز خسروی ماندگاری كامیون ها در داخل مرز خسروی به صفر رسیده و ضمن افزایش صادرات، تسریع در روند مبادلات مرزی را شاهد بودیم كه پیش از این كامیون ها برخی اوقات یك شبانه روز در داخل مرز در نوبت تخلیه بسر می بردند.

قصرشیرین در غرب كرمانشاه بیش از 186 كیلومتر مرز مشترك با عراق و دو مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان دارد./س
برچسب ها: کرمانشاه ، کامیون ، سیمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.