سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يك پنجم آمريكايي‌ها بي‌دين هستند

مردم آمريکا روز به روز بيشتر از اديان رويگردان مي شوند که اين مسئله ممکن است الگوهاي راي دهي در انتخابات اين کشور را نيز تغيير دهد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الجزيره  با اعلام اين خبر افزود بررسي هايي که نتيجه آنها اين هفته منتشر شد نشان مي دهد از هر پنج بزرگسال آمريکايي يک نفر خود را پيرو هيچ دين خاصي نمي داند.

اين رقم در مقايسه با پنج سال قبل پنج درصد افزايش يافته است. اين بررسي ها در عين حال نشان داد 58 درصد از مردم آمريکا هنوز مذهب را مقوله اي مهم براي خود تلقي مي کنند. اين بررسي همچنين نشان داده است بسياري از آمريکايي ها به اديان و مذاهب ديگر مي گروند و اين که چرا براي نخستين بار تعداد پروتستان ها در آمريکا به زير 50 درصد (يعني 48  درصد) کاهش يافته است.

يک روزنامه نگار آمريکايي گفت افزايش تعداد افراد غيرمذهبي در آمريکا روي الگوهاي راي دهي نيز تاثير خواهد گذاشت.

کيمبرلي وينستون، گزارشگر شبکه سرويس اخبار مذهبي به الجزيره انگليسي گفت:«گزارش ها حاکي است از سال 2000 تعداد افراد غيرمذهبي که به نامزدهاي حزب دموکرات راي مي دهند در حال افزايش است. در انتخابات سال 2008 هفتاد و پنج درصد از کساني که مي گفتند پيرو هيچ ديني نيستند به باراک اوباما نامزد حزب دموکرات راي دادند. اين تقريبا برابر با همان تعداد از پروتستان هاي انجيلي است که به جان مک کين، نامزد حزب جمهوريخواه در آن انتخابات راي دادند. بنابراين وقتي همه اينها را کنار هم مي گذاريد مي بينيد که تعداد جوانان غيرمذهبي رو به افزايش است و آنها در روند طبيعي حرکت نسل ها جاي بزرگترها را خواهند گرفت. معناي اين پديده اين است که افراد غيرمذهبي روز به روز اهميت بيشتري براي نامزدهاي حزب دموکرات خواهند داشت .»

برچسب ها: آمریکا ، دین ، مذهب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.