سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز صدور کارت هوشمند ملی ؛ به زودی

صدور کارت ملی هوشمند در آستانه عید سعید غدیر خم و از شهرستان قم آغاز می‌شود.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، رئیس سازمان ثبت احوال کشور دیروز در بازدید از اداره ثبت احوال جهرم با اشاره به طرح الکترونیک کردن و آرشیو اسناد هویتی گفت:برای تحقق این امر تمام تجهیزات و نرم‌ افزارهای مورد نیاز به کمک هشت شرکت داخلی و خارجی معتبر تهیه شده که این مهم از جمله افتخارات دولت دهم است.
 
محمد ناظمی اردکانی افزود : از 120 میلیون سند در اختیار این سازمان، بیش از 80 درصد الکترونیکی شد.

وی ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال تمام اسناد به صورت الکترونیک شود .

رئیس سازمان ثبت احوال کشور افزود :دستورالعمل بهره‌برداری از این اسناد تهیه شده و بعد از تصویب در شورای عالی ثبت احوال به تمام استان‌ها ارسال می‌شود که بعد از آن افراد بدون مراجعه فیزیکی و به طریق الکترونیکی می‌توانند به امور خود رسیدگی کنند.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به طرح ثبت تغییر کدپستی گفت: این طرح برای رصد کردن مهاجرت و به دست آوردن جمعیت مکان‌محور استان‌ها و شهرستان‌ها است و با عملیاتی شدن این مهم، مردم بدون مراجعه به ثبت احوال می‌توانند کد پستی محل سکونتشان که تغییر پیدا کرده است را ثبت کنند.

ناظمی اردکانی افزود: بخشنامه‌ای نیز از طرف معاون اول رئیس جمهور به تمام دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیردولتی ابلاغ شده که بر اساس آن مبنای ارائه خدمات نشانی مندرج در کارت ملی است.

وی گفت : این موضوع کمک می‌کند که ثبت تغییر کد پستی به روز شده و بتوانیم جمعیت مکان‌محور را اعلام کنیم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: کارت ملی ، هوشمند ، قم ، عید غدیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.