سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

محصول سالم؛ اولویت تولید در کشاورزی

مدیرکل جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، با تأکید بر اهمیت تولید محصول سالم، گفت: استفاده بی رویه از سموم و تولید محصول ناسالم، اثرات مخربی از جمله ابتلاء به انواع سرطان ها، سقط جنین و کاهش ضریب هوشی را به دنبال دارد که باید با تولید محصول سالم، از بوجود آمدن این مشکلات در جامعه، جلوگیری کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

صفدر نیازی، در نشست تولید محصول سالم در سازمان جهادکشاورزی استان، با اشاره به اینکه در استان چهارمحال و بختیاری، 7 هکتار گلخانه سبزی و صیفی وجود دارد و سالانه 1700 تن خیار و گوجه در این واحدها تولیدمی شود، گفت: اولویت اول در این زمینه، تولید محصول سالم است که به همین منظور، تمامی مزارع سبزی و صیفی، نظارت و کنترل می شوند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری هم در این نشست، گفت: استفاده از سموم، اثرات مستقیم، غیرمستقیم، آنی و بلندمدت دارد که اثرات بلندمدت و غیرمستقیم آن، بسیار خطرناکتر از اثرات آنی آنهاست.

مرادی اظهار داشت: تاکنون، اقدامات متعددی از جمله؛ تشکیل ستاد مدیریت کنترل تلفیقی آفات، تعیین آفات کلیدی و روش های زراعی و غیرشیمیایی برای کلیه محصولات، تشکیل کلینیک های گیاه پزشکی و تولید عوامل بیولوژیک برای برخی از محصولات، در راستای تولید محصول سالم انجام شده است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.