سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ استاد دانشگاه ژوهانسبورگ؛

اضطراب ناشي از فقدان و مرگ نزديكان را بايد به وسيله مشاوره كم كرد

استاد دانشگاه ژوهانسبورگ بر کاهش اضطراب ناشي از فقدان و مرگ افراد به وسيله مشاوره تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومي بيمارستان فوق تخصصي رضوي، كريستوفر يانگ در نخستين كنگره بين المللي اضطراب اظهار كرد: يكي از مشكلات بزرگي كه افراد پس از مرگ عزيزانشان با آنها روبرو مي شوند اين است كه در دوران سوگواري مانده و اين سوگواري و فكر كردن در مورد آن اضطراب آور است.

وي افزود: افراد پس از ازدست دادن عزيزانشان يا از دست دادن چيزهايي كه به آنها وابسته هستند به اين فكر مي‌كنند كه چگونه بايد بدون آن فرد يا آن شئ يا ثروت ادامه زندگي بدهند و در واقع با اين از دست دادن زندگي آنها دچار تغييري عمده مي‌شود كه اين تغيير اضطراب آور است.

استاد دانشگاه ژوهانسبورگ خاطرنشان كرد: هنگامي كه فردي با فقدان و يا مرگ نزديكانش روبرو مي‌شود در زندگي مشكلات زيادي پيدا مي‌كند و دائما اثرات اين فقدان را در زندگي‌اش مي‌بيند و حتي به مرور زمان اين مشكلات زيادتر مي‌شوند كه روي رفتار و وضعيت زندگي فرد تاثير گذارند.

وي افزود: اندوه ساكن نمي‌ماند و فرآيندي پويا دارد و ممكن است حتي تا آخر عمر هم باقی بماند.

يانگ با بيان اينكه درك و قبول فقدان بسيار مهم است، تصريح كرد: ريشه‌هاي اضطراب در تغيير و از دست دادن است و اگر به درستي سوگواري انجام شود، مي¬توان اضطراب ناشي از فقدان را مديريت كرد.

وي افزود: بايد به افراد ياد دهيم كه چه طور خود را با شرايط جديد تطبيق بدهند و قبول كنند كه زندگي آنها تغيير كرده‌ است.

استاد دانشگاه ژوهانسبورگ تاكيد كرد: در هنگام فقدان بايد كسي در كنار فرد باشد و سخنان او را بشنود و به او كمك كند تا از تاثير اين اضطراب‌ها بكاهد.

وي افزود: در كنار روش‌هاي سوگواري مناسب كه در كاهش اضطراب موثر هستند، صحبت و رفتار درماني هم تاثير زيادي دارند و فرد بايد احساس كند مورد حمايت است.

وی در خاتمه یادآور شد: بايد اضطراب‌هاي بيماران را تقسيم و هر تكه كوچك را جداگانه برطرف كرد تا در نهايت بتوان كل اضطراب‌هاي فرد از بين برد.

برچسب ها: مرگ ، اضطراب ، مشاوره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.