سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چين، ادعاهاي آمريكا در مورد شركت‌هاي مخابراتي را رد كرد

چين گزارش کنگره آمريکا را که در آن هشدار داده شده است دو شرکت مخابراتي چين تهديدي براي امنيت ملي اين کشور محسوب مي شوند و فعاليت آنها بايد در بازار آمريکا محدود شود بي اساس توصيف کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، در پيش نويس گزارش کميسيون اطلاعاتي مجلس نمايندگان آمريکا آمده است تجهيزاتي که اين دو شرکت چيني تامين کرده اند احتمالا از سوي پکن براي اهداف جاسوسي مورد استفاده قرار گرفته است.

شن دانيانگ سخنگوي وزارت بازرگاني چين اعلام کرد گزارش تحقيقاتي کنگره آمريکا که مبتني بر حدس و گمان و با پايه و اساس غلط است به نام امنيت ملي اتهامات بي اساسي را عليه چين مطرح کرده است.

وي در بيانيه اي که سه شنبه شب در پايگاه اينترنتي وزارت بازرگاني چين منتشر شد اعلام کرد کشورش مخالفت شديد و نگراني جدي خود را از اين مسئله اعلام مي کند.

اين مقام چيني ابراز اميدواري کرد که آمريکا به اقدام تبعيض آميز خود در قبال شرکت هاي چيني پايان دهد و در چارچوب اصول همکاري براي ايجاد فضايي منصفانه در بازار داد و ستد و در جهت منافع دو کشور عمل کند.

وزارت امور خارجه چين نيز پيشتر از آمريکا خواسته بود تا اقدامات تبعيض آميز را کنار بگذارد و در جهت تامين منافع اقتصادي دو کشور گام بردارد.

در گزارش کميسيون اطلاعاتي مجلس نمايندگان آمده است به اين دو شرکت چيني نمي توان اعتماد کرد که تحت نفوذ پکن قرار نداشته باشد و ممکن است از آنها براي آسيب زدن به امنيت آمريکا استفاده شود.

اين کميسيون تحقيقات خود را به دنبال نگرانيها از اين موضوع که چين ممکن است از اين شرکت هاي به سرعت در حال رشد براي جاسوسي نظامي و اقتصادي و يا حملات سايبري استفاده کند آغاز کرد.

برچسب ها: چین ، آمریکا ، شرکت ، مخابراتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.