سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يوناني‌ها مركل را به "هيتلر" تشبيه كردند

مردم يونان آنگلا مرکل را به "آدولف هيتلر" تشبيه کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بي بي سي، روز گذشته هزاران نفر از مردم يونان در اعتراض به سياستهاي رياضت اقتصادي تظاهرات کردند.

پليس ضدشورش يونان براي متفرق کردن تظاهرکنندگان به استفاده از نارنجکهاي صوتي و گاز اشک آور مبادرت کرد.

 بسياري از مردم يونان،آنگلا مرکل را مسئول سياستهاي شديد رياضت اقتصادي مي دانند که دولت در پيش گرفته است.

گاوين هيوت خبرنگار شبکه در اين خصوص گفت: معترضان يوناني در تظاهرات ديروز خود، آنگلا مرکل را به علت تاکيد بر اجراي سياستهاي رياضت اقتصادي به آدولف هيتلر رهبر آلمان نازي در دوران جنگ جهاني تشبيه کردند.

هيچ يک از صدراعظمهاي آلمان در دوران پس از جنگ جهاني دوم با چنين استقبالي مواجه نشده بود.

هنگام سفر مرکل به يونان بخشهاي زيادي از شهر آتن،پايتخت ، کاملا مسدود شده و هفت هزار نيروي پليس براي تامين امنيت استقرار پيدا کرده بود.

ماشينهاي آبپاش هم در کنار خيابان ايستاده بودند. مردم يونان نوشته هايي در دست داشتند که روي آن نوشته شده بود ما به رايش چهارم نه مي گوييم. اشاره آنها به رهبر آلمان نازي بود که از آن به عنوان رايش سوم ياد مي شد و حالا تلقي اين افراد آن است که مرکل رايش چهارم را تاسيس مي کند.

يکي از شرکت کنندگان در تظاهرات ديروز آتن گفت: به نظر ما، يونان به دست آلمانها افتاده است همانطور که در گذشته (در دوران جنگ جهاني دوم)اينطور بود. البته اين بار به صورتي متفاوت از گذشته است.

يک  شهروند يوناني که تصويري از مرکل شبيه شده به هيتلر را در دست داشت در اين باره  گفت:« آنچه مرکل بر يوناني ها تحميل مي کند شبيه کار نازي ها است و درنتيجه مرکل شبيه هيتلر است.»

خبرنگار افزود.. البته اکثر شرکت کنندگان در تظاهرات ديروز آتن، مخالف آلمان نبودند بلکه مخالف سياستهاي رياضت اقتصادي بودند.

يک جوان يوناني در اين تظاهرات :«براي درک مسئله مي توان به اوضاع يونان نگاه کرد. ما در چه وضعي قرار داريم؟ زندگي مردم يونان چگونه است؟»

وي افزود: نظاميان يوناني به هنگام ورود مرکل به آتن به او کاملا اداي احترام کردند اما کاروان خودروهاي حامل مرکل در مسير حرکتش، توسط مردم يونان «هو شد». پزشکان و پرستاران يوناني که مرکل را هو کردند  مي خواستند مسير حرکت خودروي او را مسدود کنند.

 مرکل در سفرش به يونان گفته است به اين علت به آتن آمد تا حمايت اش  را از مردم يونان نشان بدهد اما مردم يونان به شدت دچار ياس و استيصال شده اند.

برچسب ها: یونان ، مرکل ، هیتلر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.