سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش/

پرونده تحصيل رحيم‌مشايي در دانشگاه تربيت مدرس به کجا رسيد؟

عدم تطابق مدرک تحصيلي کارشناسي با کارشناسي ارشد، رحيم مشايي را از تحصيل در دانشگاه تربيت مدرس بازداشت.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، دو سال پيش بحث تحصيل اسفنديار رحيم‌مشايي رئيس دفتر رئيس جمهور در دانشگاه بين‌المللي چابهار عنوان شد که حاشيه‌هاي زيادي را در برداشت،‌ اما با توجه به اينکه نام وي در ليست پذيرفته‌شدگان دانشگاه وجود داشت، رئيس دانشگاه چابهار اين خبر را تکذيب کرد. حال با گذشت يک سال از اين ماجرا دوباره اخباري مبني بر قبولي رحيم‌مشايي در دانشگاه تربيت مدرس منتشر شد.

بر اساس اين خبر، نام اسفنديار رحيم مشايي در ليست افراد مجاز به ثبت‌نام آزمون مجازي كارشناسي ارشد دانشگاه تربيت مدرس بود.

علي معيني مسئول روابط عمومي دانشگاه تربيت مدرس حضور اسفنديار رحيم‌مشايي در آزمون مجازي کارشناسي ارشد دانشگاه تربيت مدرس در رشته حقوق بين‌الملل و پذيرفته شدن وي در اين رشته را تاييد کرده و گفته که وي همانند ساير متقاضيان تا آخرين لحظه در جلسه آزمون حضور داشت.

وي در توضيح پذيرفته شدن مشايي اذعان کرده: مشايي در ترم اول تحصيلي خود در دانشگاه تربيت مدرس 8 واحد درسي انتخاب کرده بود.

مسئول روابط عمومي دانشگاه تربيت مدرس در اين باره بيان داشت: حضور نام اسفنديار رحيم مشايي در کنار ديگر دانشجويان و در ليست پذيرفته‌شدگاني که روي برد دانشگاه نصب شده بود، آنقدر براي آنان جالب توجه بود که دانشجويان دور نام وي خط کشيده بودند.

ذکر اين نکته ضروري است که حضور مشايي در دانشگاه تربيت مدرس با مخالفت شديد بيژن رنجبر رئيس اين دانشگاه مواجه شد.

البته رنجبر دليل مخالفت خود با حضور اسفنديار رحيم‌مشايي به عنوان دانشجوي اين دانشگاه را عدم تطابق مدرک تحصيلي کارشناسي رحيم‌مشايي با کارشناسي ارشد وي عنوان مي‌کند.

وي در توضيح اين امر يادآور مي‌شود که تمام کساني که در رشته‌های حقوق در این آزمون شركت می‌كنند، باید مدرك كارشناسی حقوق داشته باشند كه این مساله در رابطه با رئیس دفتر رئیس جمهور صدق نمی‌كرد. چرا که وي دارای مدرك مهندسی از دانشگاه اصفهان است.اين نکته نيز قابل ذکر است که حسن مسلمی نائینی قائم مقام معاونت دانشجویی وزارت علوم و مدیركل امور دانشجویان داخل كشور نيز طی درخواستی الكترونیكی از رئیس جمهور خواست تا اسفندیار رحیم مشایی را از ادامه تحصیل در دانشگاه تربیت مدرس منصرف كند.

مخالفت رنجبر با حضور رحيم‌مشايي در دانشگاه تربيت مدرس کليد بركناری وي از رياست دانشگاه را رقم زد و اين در حالي است که در جریان فتنه پس از تعلیق فعالیت‌های میرحسین موسوی و محمدعلی حاضری در دانشگاه تربیت مدرس توسط رنجبر، هجمه فراوانی از سوي برخي دانشجويان طرفدار فتنه علیه وی به راه افتاد.

پيش از اين نيز حسن مسلمی نائینی قائم مقام معاونت دانشجویی وزارت علوم و مدیركل امور دانشجویان داخل كشور طی درخواستی الكترونیكی از رئیس جمهور خواست تا اسفندیار رحیم مشایی را از ادامه تحصیل در دانشگاه تربیت مدرس منصرف كند و اين امر نشان مي‌دهد که حساسيت‌ها بر سر مشايي به درون نهادهاي دولتي نيز باز مي‌گردد.

براساس اين گزارش با مخالفت‌هايي که صورت گرفت رحيم مشايي امسال از حضور در دانشگاهي بازماند که بسياري از سياسيون و دولتمران علاقه‌مند به تحصيل در آن هستند.

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.